اخبار بروجرد

از منطقه ویژه گردشگری ونایی تا حال نه چندان خوش مسجد جامع

روزهای بروجرد-الهام شاهدپور: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد با اشاره به ۲ پروژه در دست مرمت ستاد بازآفرینی شهری بروجرد گفت: سرای حافظی و قیصریه در دست مرمت است که بحث نظارت و فنی بر عهده ماست.

مسجد جامع بروجرد

یارمحمدی در خصوص اوضاع مسجد تاریخی جامع بروجرد عنوان کرد: این مسجد پروژه ملی برای مرمت است که طرح مقاوم سازی برای آن انجام شده اما در سال ۹۷ به دلایلی اعتباراتش کاهش یافت اما با این حال در کنار اقدامات مرمتی در دو فصل کار کاوش هم انجام شد و در مجموع مسجد وضعیت خوبی دارد و باید اقدامات مرمتی مرمتی همکاری اداره اوقاف که متولی اصلی آن است، انجام شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد در ادامه با اشاره به وجود ۳۰ خانه تاریخی در مجموعه طباطبایی ها افزود: کف سازی و جداره سازی توسط ستار بازآفرینی و میراث فرهنگی در این مجموعه در حال انجام است.

وی بابیان اینکه ونایی یک منطقه نمونه گردشگری است که مصوبه هیئت دولت دارد، عنوان کرد: براساس قانون باید یک سرمایه گذار در آن منطقه سرمایه گذاری کند اما به دلیل اینکه اراضی متعلق به اشخاص متعددی است که بعضی ها هم سند ندارند قرار شد تعاونی سفره خانه دارها تشکیل شود تا از این طریق مشکلات این منطقه حل شود.

یارمحمدی در رابطه با آخرین وضعیت ثبت بروجرد به عنوان شهر ملی ورشوسازی بیان کرد: شاه بیت صنایع دستی بروجرد فلزی و مشخصا ورشوسازی است که کار مطالعاتی ثبت بروجرد و ارزیابی های لازم در این خصوص انجام شده و قرار است ۳۱ تیرماه در تهران و با حضور مسئولان مرتبط داوری این کار انجام شود.

وی با بیان اینکه گردشگری یک اقدام فرابخشی است که متولی واحدی ندارد از پلمب تورهای گردشگری و سفره خانه های غیر مجاز و نظارت بر آنها گفت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close