اخبار بروجرد

داروسازی اکسیر بروجرد پنج گواهینامه GMP از سازمان غذا و دارو دریافت کرد

روزهای بروجرد– مدیرعامل کارخانه داروسازی اکسیر بروجرد گفت: تولیدات دارویی در این کارخانه پنج گواهینامه GMP (شیوه تولید خوب) از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دریافت کرد.

GMP مخفف Good Manufacturing Practice بعنوان فنداسیون اصلی سیستم ایمنی و سلامت شامل مجموعه الزامات و دستورالعمل‌هایی جهت تولید محصولات باکیفیت در صنایع حساسی مانند دارویی، غذایی و آرایشی و بهداشتی است.

دکتر “سامان غلامی” در گفتگو با ایرنا افزود: گواهینامه‌های GMP اخذ شده در داروسازی اکسیر بروجرد شامل خطوط سرنگ‌های از پیش پر شده (PFS)، خطوط پنم‌های تزریقی، خطوط تولید جامدات خوراکی، خطوط سفالوسپورین‌های خوراکی و خطوط تولید سفالوسپورین تزریقی می‌باشد.

او اظهار کرد: در راستای سیاست بالا بردن مستمر استاندار‌های کیفی در کارخانجات داروسازی اکسیر و اهمیت ویژه دریافت گواهینامه‌های تولید خوب و مطمئن از سازمان‌های مربوطه، کارخانجات داروسازی اکسیر موفق به اخذ گواهینامه GMP خطوط مذکور شده است.

مدیرعامل کارخانه اکسیر بروجرد همچنین گفت: با توجه به ارتقای مستمر کیفیت محصولات تولیدی و نگاه ویژه به مباحث کیفی کارخانجات داروسازی اکسیر بروجرد همواره به دنبال اخذ گواهینامه‌های معتبر است.

کارخانه داروسازی اکسیر در زمینی با وسعت ۳۶ هکتار با زیر بنای معادل ۷۰ هزار متر مربع در شهرستان بروجرد در استان لرستان واقع شده است.

این کارخانه از بزرگترین واحد‌های صنعتی کشور، در عرصه تولید دارو‌های انسانی است که با تکنولوژی پیشرفته خطوط تولید و مجموعه‌ای مجزا از ماشین آلات و تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و پرسنل کارآزموده و متخصص، هم اکنون حدودا ۲۰۰ نوع فرآورده دارویی در دوز‌ها و اشکال گوناگون تهیه و به بازار عرضه می‌نماید.

محصولات این شرکت شامل جامدات (قرص، کپسول و پودر برای تهیه سوسپانسیون خوراکی)، مایعات خوراکی (شربت و سوسپانسیون)، مایعات تزریقی (ویال و آمپول)، پودر‌های تزریقی، سوسپانسیون‌های تزریقی، ویال‌های لیوفیلیزه، کپسول‌های نرم (سافت ژل) و پودر‌های خوراکی (ساشه) می‌باشد، در کنار این حجم از تولیدات تخصصی، واردات و تولید دارو‌های انحصاری، تحت لیسانس و فرآورده‌های بیوتکنولوژی از دیگر محصولات شرکت می‌باشد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close