اخبار لرستان

یک سوم اعتبارات سیل در کشور به استان اختصاص داده شده است

روزهای بروجرد- سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: یک سوم اعتبارات سیل در کشور به استان اختصاص داده شده است.

به گزارش ایسنا، قاسم ولی‌زاده در دیدار با مدیر کل و معاونین سازمان بهزیستی استان با تبریک آغاز هفته بهزیستی اظهار کرد: افراد خاصی هستند که علاوه بر اینکه به آنها خدمات می‌دهیم از لحاظ درونی، وجدانی هم یک آرامش و رضایتی از عملکرد خودمان داریم.

وی با بیام اینکه ارزش‌گذاری خدمت بسیار متفاوت است، بیان کرد: خمیرمایه اصلی و ذهنی پدیدآورندگان سازمان‌های خدماتی و حمایتی براین اساس بوده است که برای بخشی از افراد جامعه که نیاز به کمک دارند ایجاد شوند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان اضافه کرد: باید بدانیم الان چه برنامه‌هایی باید در دستورکار داشته باشیم؛ در سازمان‌‌های خدماتی و حمایتی تعدد حمایت‌ها اشکال ندارد اما اینکه استانداردسازی نشده و به یک شکل هماهنگ انجام نمی‌شود و همین موضوع باعث یکسری نابرابری‌های اجتماعی و اعتراضات می‌شود .

وی گفت: در سیل اخیر دیده شد کسی که آسیب ندیده کمکی می‌گیرد و اشکالی ندارد ولی فاجعه زمانی ایجاد می‌شود به کسی که آسیب دیده چیزی نرسد و در این زمان تضادهای اجتماعی و اعتراضات و نارضایتی ایجاد می‌شود .

ولی زاده عنوان کرد: دستگاه‌ها شبانه‌روزی تلاش کردند اما درجه فقر استان ما نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است، درآمد و شغل نیست و بیکاری زیاد است و به ویژه که سرپرست خانواده هم از لحاظ جسمی آسیب دیده شود شرایط بدی برای خانواده خواهد بود .

وی افزود: گاهی مواقع عدم برنامه‌ریزی درست باعث یک سری مشکل می‌‌شود و البته هنوز اطلاعات درستی از خانواده‌های آسیب‌دیده نداریم و گرنه ما مشکل خدمات‌دهی و وسایل نداریم؛ مشکل این است که افراد واجد شرایط احصا و غربال نشدند.

ولیزاده گفت: بهزیستی در کوتاه‌ترین زمان پایگاه و اورژانس اجتماعی را در مناطق سیل راه‌اندازی، تیم‌ها را اعزام و غربالگری انجام شد.

وی بیان کرد: برآیندها و گزارش‌ها در حوزه بهداشت، مشارکت و درمان نشان می‌دهد که کارمان مثبت بوده است .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتباری که به استان‌های سیل خیز اختصاص داده شده، یک سوم مربوط به لرستان است، عنوان کرد: الان کمک هزینه اجازه منزل خانواده‌های سیل زده استان در دست داریم اما مصادیق آن را نداریم یا شرایطی که تعریف شده افراد ندارند .

وی بیان کرد: تیم‌های ارزیابی در منطقه سیل زده مستقر هستند که بومی استان نیستند و نسبتا ارزیابی درستی انجام دادند .

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان اضافه کرد: در سیل تخصیص منطقه‌ای نداریم، شاخص افراد آسیب‌دیده هستند و چیزی تحت عنوان مازاد بودجه نداریم.

وی با بیان اینکه الان مشکل برای پرداخت خدمات حمایتی نداریم بلکه پرونده افراد و اطلاعات آنها ناقص است و نمی‌توانند اسناد را در اختیار متولیان قرار دهند، گفت: در حوزه تملک دارایی لرستان بیش از استان‌های دیگر اعتبار گرفته‌ایم و از سهم ۹۵۰ میلیون تومانی اعتباری که ما دادند،۲۵۰ میلیون تومان به بهزیستی، ۲۰۰ میلیون تومان به امداد، ۱۰۰ میلیون تومان به سپاه برای گروه‌های جهادی، ۱۰۰ میلیون تومان ناجا، ۲۰۰   میلیون تومان آموزش و پرورش استان و ۱۰۰ میلیون تومان کانون پرورش فکری پرداخت کرده‌ایم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close