اخبار بروجرد

روزهای سخت بروجردی‌ها(بخش نخست)

محمد گودرزی (ا. فرهیخته)- چندی است که خود و تمام اعضای خانواد‌ه‌ام با کرونا و دردها و رنج‌های ناشی از آن درگیریم. این موضوع – خواه ناخواه- پای ما را هم به مراکز درمانی و بیمارستان آیت‌الله العظمی بروجردی گشود.

سوای درد و رنجی که خود ما متحمل شده‌ایم، دیدن شمار روزافزون بیماران کرونایی که بعضاً از شدت درد مانند مار زخم خورده به خود می‌پیچند و فریاد می‌زنند؛ صف بیمارانی که از ساعات نیمه‌شب برای گرفتن نوبت ویزیت از سه پزشک متخصص عفونی این شهر چهارصد هزارنفری در کنار پیاده‌رو و خیابان انتظار می‌کشند؛ داروخانه‌های شلوغ؛ مراکز رادیولوژی مملو از جمعیت؛ ازدحام بیمارانی که برای دریافت داروی «ریمدیسور» در مرکز تخصصی دکتر زرین‌کوب گرد آمده‌اند و گاه این ازدحام به درگیری و آشوب کشیده می‌شود؛ چهره‌‌ی خسته‌ی پرستاران و پزشکان عمومی که گاه موقع کار از حال می‌روند؛ صدای ضجه‌ی زنان و مردانی که عزیزی را از دست داده‌اند و … همه و همه صحنه‌های اصطلاحا آخر زمانی است که نظیر آن را پیش از این تنها در فیلم‌های سینمایی هالیوودی می‌شد دید و اینک رویدادهای عادی عادی شهر ما شده است!

در این میان آنچه که بسیار دردآورتر است، مشاهده‌ی خانواده‌های آبرومندی است که به لحاظ مالی موقعیت خوبی ندارند و برای تأمین هزینه‌های سرسام‌آور درمان با مشکل روبرو هستند؛ در موردی شاهد بودم که بیماری به بیمار دیگری توصیه می‌کرد تا می‌توانی باید گوشت گوسفند نر، انبه و آب هویج بخوری و مخاطب در پاسخ می‌گفت: کی توانایی خرید اینها را دارد؟ در ادامه‌ی گفتگوی دو نفر، معلوم شد شخص دوم حتی توان خرید یک کیلو هویج ۱۵۰۰۰ تومانی را هم ندارد چه رسد به گوشت و انبه؟!!!

احتمالا آن دسته از همشهریانی که بی‌توجه به تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی روند عادی زندگی را طی می‌کنند و بعضاً از زدن یک ماسک ساده به صورت خودداری می‌ورزند، هنوز این صحنه‌ها را ندیده‌اند اما با این روند، بزودی سر و کار خیلی‌ها به مهلکه‌‌ی سخت کرونا کشیده خواهد شد هرچند، آرزو می‌کنم که چنین وضعیتی هرگز پیش نیاید. من که در تمام یک سال و نیم گذشته کوشیده بودم تمام نکات بهداشتی را رعایت کنم تا آنجا که از رفتن به خانه‌ی بستگان درجه اول هم خودداری کرده بودم، به شکل شگفت‌آوری مبتلا شده‌ام و به دنبال من همه‌ی اعضای خانواده گرفتار شده‌اند! پس باید گفت که در موج کنونی فراگیری کرونا، این ویروس منحوس قدرتمندتر و هجومی‌تر از دوره‌های گذشته پدیدار شده است!

 اینک با نهایت فروتنی از تمام همشهریان گرامی درخواست می‌کنم با زدن ماسک به صورت و رعایت شیوه‌نامه‌های ساده بهداشتی از وقوع یک فاجعه‌ی عظیم در این شهر خودداری کنند.

فاعتبروا یا اولی‌الابصار

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close