اخبار بروجرد

عباس گودرزی: گرایش به چین در روابط اقتصادی باید زودتر صورت می‌گرفت

روزهای بروجرد- نماینده بروجرد در مجلس با اشاره به توافقنامه اقتصادی ایران با چین گفت: باید زودتر از این حرف‌ها گرایش به شرق و چین در بحث روابط اقتصادی صورت می‌گرفت. 

به گزارش فارس عباس گودرزی افزود: تا زمانی که روابط اقتصادی ما تنها منحصر به فرد و اروپا باشد مشکل ما حل نخواهد شد چرا که اروپایی‌ها یکطرفه پروژه‌های دشمنی آمریکا علیه ایران هستند. 

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: یکی دیگر از معایب منحصر شدن در روابط اقتصادی با غرب این است که ما از ایجاد روابط جدید با دیگر کشورها بازمی‌مانیم و حتی این نگاه انحصاری باعث می‌شود تا روابط ما با بعضی از کشورها نیز دچار تیرگی شود. 

گودرزی خاطرنشان کرد: انحصار و روابط اقتصادی ما با اروپا و غرب باعث می‌شود که آنها نسبت به ما به طمع بیفتند و همانطور که گفتم ما از ایجاد روابط اقتصادی و گشایش‌ها در این زمینه با دیگر کشورها بازمی‌مانیم. 

وی افزود: بدتر از روابط اقتصادی با غرب نگاهی است که در این باره در دولت وجود دارد و تا زمانی که دولت نگاهش اینگونه باشد که تمام مشکلات از رهگذر ارتباط با غرب حل می‌شود و تمام گره‌ها به دست آمریکا و اروپا باز خواهد شد، ما مشکل‌مان حل نمی‌شود. 

این گفته های نماینده بروجرد در حالی است که چین سال هاست شریک اول تجاری کشور محسوب می شود به طوری که بیش از یک چهارم مجموع واردات و صادرات کشور با چین صورت می‌پذیرد و سهم کشورهای غربی در تجارت با ایران بسیار اندک است آلمان مهم ترین کشور غربی است که بیشترین سهم تجارت با ایران را داشته است آن هم با کمتر از ۴ درصد شراکت اقتصادی.

درباره اینکه آیا به مصلحت است بیش از این کشور از لحاظ اقتصادی به یک کشور دیگر(چین) وابسته شود نکته ای است که باید متخصصان اقتصادی در مورد آن نظر دهند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close