لرستان

شرکت ۳۲ هزار و ۷۵۱ دانش‌آموز لرستانی در کنکور امسال

روزهای بروجرد- مدیرکل آموزش‌ و پرورش از شرکت ۳۲ هزار و ۷۵۱ دانش‌آموز لرستانی در کنکور امسال خبر داد.


به گزارش ایسنا، رضا زینی‌وند مقدم در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش هدف از تشکیل این نشست را هماهنگی‌های لازم برای برگزاری کنکور سراسری در استان عنوان کرد و افزود: آزمون امسال ۴۰ هزار و ۹۲۶ نفر رشته در استان شرکت کننده دارد که این آمار طی سال گذشته ۳۹ هزار و ۵۹۷ نفر رشته بوده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته گرایش به شرکت در رشته آزمایشی علوم تجربی بالا بود که این موضوع مورد آسیب‌شناسی قرار گرفت، ادامه داد: عدم توسعه متوازن رشته‌ها، ظرفیت کم رشته‌های بومی و پایین بودن نمره‌های پایانی از جمله مواردی هستند که در این مبحث تأثیر داشته‌اند.

زینی‌وند مقدم اضافه کرد: در این راستا برنامه‌هایی تدوین و تهیه‌کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان در ادامه به اجرای دوره ۴۵ روزه آمادگی درسی برای امتحانات پایه دوازدهم مناطق سیل‌زده استان خبر داد و گفت: این دوره به‌صورت رایگان و با هماهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش تهران و شورای مؤسسان برگزار شد که نتیجه آن سبب بالا رفتن میانگین نمرات امتحانی نسبت به سال گذشته بوده است.

وی به ایجاد سهمیه برای مناطق سیل‌زده اشاره کرد و افزود: بعد از اعلام ظرفیت هر دانشگاه ۵ نفر نیز برای این مناطق سهمیه اختصاص داده که در لرستان شامل شهرستان‌های پل‌دختر، معمولان و بخشی از چگنی می‌شود.

زینی‌وند مقدم با بیان اینکه در رشته علوم تجربی ۲۴ هزار و ۳۱۹ نفر لرستانی شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۰۲ نفر بوده که با ۹.۲۷ درصد کاهش در این گرایش روبه‌رو هستیم.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان تعداد شرکت‌کننده در رشته ریاضی ۲۵۴۱ نفر را عنوان کرد و با بیان اینکه سال گذشته ۲۲۹۱ نفر در این گرایش به رقابت پرداختند، افزود: در این رشته ۹.۸۴ درصد نسبت به پارسال رشد داشته‌ایم.

وی میزان افزایش در رشته هنر را ۲۱.۵۵ درصد اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۱۵۶۲ نفر در این رشته شرکت کردند که امسال به ۲۰۰۰ نفر رسیده است.

زینی‌وند با بیان اینکه ۳۲ هزار و ۷۵۱ نفر دانش‌آموز لرستانی در کنکور امسال شرکت می‌کنند، ادامه داد: یکی از برنامه‌های امسال ما تقویت بنیه علمی مناطق کمتر توسعه‌یافته و حاشیه‌نشین شهرها بود که هم‌اکنون در حال انجام است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان به اوقات فراغت دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و گفت: در این رابطه جلسات متعددی برگزار شده و سامانه همگام را برای تمامی رشته‌ها راه‌اندازی کردیم تا از طریق اینترنتی و مدارس بتوانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

وی یادآور شد: امسال می‌خواهیم به بحث اشتغال‌زایی کمک کنیم برای همین دوره‌های آموزشی با رویکرد مهارت‌آموزی را در دست اقدام داریم.

 زینی‌وند مقدم خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۶ هزار نفر در دوره‎های اوقات فراغت شرکت کردند.

وی یادآور شد: امسال می‌خواهیم در بحث اشتغال‌زایی کمک کنیم برای همین دوره‌های آموزشی با رویکرد مهارت‌آموزی را در دست اقدام داریم.

زینی‌وند مقدم خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۶ هزار نفر در دوره‌های اوقات فراغت شرکت کردند که امسال سعی داریم آن را به ۴۰ هزار نفر برسانیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان بیان کرد: انتظار داریم در این رابطه دستگاه‌های دیگر فرهنگی و بسیج به ما کمک کنند تا اوقات فراغت دانش آموزان استان را غنا ببخشیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close