اخبار بروجرد

امام جمعه بروجرد: فضای مجازی ظرفیت مناسبی برای پاسخ به شبهات دینی جوانان است

روزهای بروجرد- امام جمعه بروجرد گفت: فضای مجازی ظرفیت خوبی برای پاسخگویی به شبهات دینی قشر جوان و نوجوان است.

به گزارش فارس، حجت‎الاسلام سید علی حسینی در همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات، هیأت امناء مساجد و فرماندهان حوزه‎ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج این شهرستان اظهار کرد: با استفاده از فرصت و ظرفیت فضای مجازی می‎توان نسبت به پاسخگویی به شبهات دینی نسل جوان اقدام کرد.

وی تاکید کرد: نباید اینگونه باشد افرادی که میانه‎ای با دین ندارند، جاذبه بیشتری برای جذب جوانان و جوانان ایجاد کرده و آنان را به سمت خود بکشند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به برخی از ویژگی‎های رفتاری پیامبر گرامی اسلام بیان کرد: شجاعت، اخلاق و تواضع در رفتار، برخورد با افراد و گوش دادن به خواسته‎های آنان با نهایت ادب، رأفت و تواضع از جمله این ویژگی‎های پیامبر اکرم (ص) است.

حسینی با تاکید بر اینکه همگان باید در حد توان ویژگی‎های رفتاری رسول گرامی اسلام را در وجود خود نهادینه کنند، بیان کرد: امروزه باید با الگوگیری از رفتار حضرت محمد (ص) با جوانان به محبت و تواضع رفتار و آنان را جذب کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخشی از رفتار و منش پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار علیهم‎السلام را در وجود خود نهادینه کنیم، بسیاری از مشکلات به خودی خود مرتفع می‏شوند.

امام جمعه بروجرد با تاکید بر ضرورت داشتن قدرت جاذبه برای جذب قشر جوان و نوجوان افزود: نباید اینگونه باشد که افرادی به دور از دین جاذبه‎شان در جذب جوانان بیش از ما باشد.

حسینی با اشاره به اینکه جوانان در کانون توجه و هجمه‎ها و تبلیغات مسموم دشمن قرار دارند، تصریح کرد: باید با تقویت قدرت جاذبه خود به مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان پرداخت.

وی فضای مجازی را بستری مناسب برای پاسخگویی به شبهات دینی قشر جوان دانست و گفت: از سویی با رفتار محبت‎آمیز با جوانان می‎توان آنان را جذب کرده و اجازه نداد که اهداف و نیات پلید دشمنان به تحقق برسد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close