اخبار بروجرد

جلوگیری از تغییر کاربری ۱۵ هزار مترمربع از زمین‌های شهرستان بروجرد

روزهای بروجرد– فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان گفت: با تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بروجرد ۱۵ هزار متر مربع از زمین‌های  کشاورزی این شهرستان به چرخه تولید بازگشت.

مسلم مویدی هستم فروردین ماه اظهار کرد: تغییر کاربری‌های غیرمجاز شامل فنس‌کشی، محوطه سازی، خاک‌ریزی دیوارکشی، پی‌کنی بوده که در اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها با دستور مقام قضایی و با حضور نیروی انتظامی، مدیریت جهاد کشاورزی و اداره امور اراضی شهرستان بروجرد با همکاری سایر عوامل ذیربط به انجام رسید.

وی با تأکید بر ممنوعیت هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی، تصریح کرد: مطابق با ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌های موضوع این قانون که به صورت غیرمجاز و بدون دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اقدام به تغییر کاربری کنند، علاوه بر قلع‌وقمع بنا، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای زمین‌های کشاورزی و باغی به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف بوده است و در صورت تکرار جرم به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک ماه تا شش ماه محکوم خواهند شد.

مویدی با بیان اهمیت صیانت از زمین‌های کشاورزی به‌منظور تأمین امنیت غذایی کشور افزود: با هرگونه مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی شامل ریختن مصالح ساختمانی، ساخت بنا، دیوارکشی، فنس‌کشی و هرگونه خرد شدن زمین‌های کشاورزی برخورد قانونی خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان از تمامی مردم استان درخواست کرد که برای حفاظت از زمین‌های کشاورزی برای نسل‌های آینده در جهت جلوگیری از خرد شدن زمین‌های کشاورزی مشارکت کنند و تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی ۱۳۱ گزارش دهند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close