اخبار لرستان

پیش‌بینی برداشت ۴۵۰ هزار تن گندم از مزارع لرستان

روزهای بروجرد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۵۰ هزار تن گندم و ۵ هزار تن دانه روغنی کلزا از سطح مزارع استان برداشت شود.

عبدالرضا بازدار در گفت‌وگو با فارس، بیان کرد: امسال ۳۷۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت محصولات استراتژیکی مانند گندم، جو و دانه‌های روغنی اختصاص یافته است که این محصولات به صورت دیم و آبی کشت شده‌اند.

وی با بیان اینکه برخلاف روزهای ابتدایی سال جدید طی دو ماه اخیر شاهد کمبود بارندگی در لرستان بوده‌ایم، افزود: پیک نیاز آبی محصولات دیم لرستان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت است که کاهش نزولات جوی آسیب‌های زیادی به مزارع استان وارد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: با وجود مشکلاتی مانند سیلاب و کاهش نزولات جوی که حوزه کشاورزی لرستان طی دو ماه گذشته با آن‌ها روبرو بوده، پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۵۰ هزار تن گندم و پنج هزار تن دانه روغنی کلزا از سطح مزارع استان جمع‌آوری شود.

بازدار با اشاره به اینکه تا به امروز یک هزار و ۵۰۰ تن گندم و ۵۰ تن کلزا در لرستان خریداری شده است، تصریح کرد: با تدابیری که سازمان جهاد کشاورزی در استان انجام داده شاهد کمبود ادوات کشاورزی در لرستان نیستیم.

وی یادآور شد: همچنین ۵۵ مرکز خرید به صورت شبانه روزی آماده خرید محصولات کشاورزی هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close