اخبار بروجردویژه ها

محمدرضا حافظی؛ رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور درگذشت

روزهای بروجرد- «محمدرضا حافظی» بزرگ مرد عرصه مدرسه‌سازی ایران و رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و  عضو کمیسیون ملی یونسکو دار فانی را وداع گفت.

شادروان محمد رضا حافظی در دبیرستان تاریخی امام بروجرد

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور ظهر سه شنبه در بیمارستان ایرانمهر تهران درگذشت.

وی به علت بیماری از مدتی پیش در این بیمارستان بستری بود.

محمدرضا حافظی در سال ۱۳۱۰ در شهر بروجرد به دنیا آمد. پدرش حاج مصطفی حافظی موسس برق بروجرد و همچنین موسس کارخانه آرد این شهر بود.

حافظی در جوانی در حوزه علمیه و همینطور مدارس معمولی تحصیل کرد، نهایتا مدتی در آلمان سکونت داشت و مدرک دکترای مدیریت را هم از دانشگاه نیوپرت کالیفرنیا اخذ کرده است. پدرش حدود ۷۰ سال پیش مدرسه‌ای علمیه در شهر بروجرد برپا کرده بود که تا به امروز نیز پا برجاست و او به تبع پدر نیز کار مدرسه‌سازی را دنبال کرده است اما فوت فرزندش باعث وارد شدن او به مرحله جدی مدرسه سازی بوده است.

حدود ۲۰ سال پیش محمدرضا حافظی با تعداد انگشت شماری از افراد خیر، در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، زمانیکه که دانش‌آموزان در مدارس سه‌شیفته تحصیل می‌کردند این کار خداپسندانه را آغاز کرد و به‌عنوان رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز به این اقدام مهم در سطح کشور پرداخت.

او بعد از از فوت پسرش منزلی را که در منطقه جردن برای زندگی او خریده بود، فروخت و اولین دبیرستان را در زادگاهش به نام پسرش ساخت. حافظی تا به حال ۱۴ مدرسه در سطح کشور احداث کرده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close