اخبار ایران

سخنگوی قوه قضاییه: مومنین با گرمای هوا نگرانند که برخی هموطنان شئونات اسلامی را رعایت نکنند

روزهای بروجرد- سخنگوی قوه قضاییه گفت: در حال حاضر که هوا گرم است مومنین احساس نگرانی می‌کنند که برخی هموطنان شئونات اسلامی را رعایت نکنند. ما در این روزها یک نماد عینی از امر به معروف و نهی از منکر را از سوی یکی از شهروندانمان شاهد بودیم که احساس مسئولیت کرد و دیدیم که این اقدام چقدر اثربخش بود و هم شرکت و هم خود فرد عذرخواهی کرد و گفت من خود را مقید به قوانین جامعه می‌دانم.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تبریک عید سعید فطر و تشکر از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: در جلسه‌ای که در روزهای آغازین ماه رمضان به دلیل حرکت این ماه توصیه‌ای را در جهت رعایت شئون اسلامی و ایرانی داشتم. الان که ماه مبارک به اتمام رسیده عرضم را اینگونه تکمیل می‌کنم که فلسفه ماه رمضان یک ماه تمرین است برای یک عمر زندگی. در حال حاضر که هوا گرم است مومنین احساس نگرانی می‌کنند که برخی هموطنان شئونات اسلامی را رعایت نکنند.

وی ادامه داد: ما در این روزها یک نماد عینی از امر به معروف و نهی از منکر را از سوی یکی از شهروندانمان شاهد بودیم که احساس مسئولیت کرد و دیدیم که این اقدام چقدر اثربخش بود و هم شرکت و هم خود فرد عذرخواهی کرد و گفت من خود را مقید به قوانین جامعه می‌دانم.

اسماعیلی تاکید کرد: می‌خواهم عرض کنم قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر را بازنشر کنید. در ماده ٤ این قانون امر به معروف زبانی و نوشتاری را مختص همه دانسته اما امر به معروف عملی وظیفه ظابطان است. ماده ٨ قانون می‌گوید مردم از حق ارشاد و تذکر در مورد دولت برخوردار هستند و در قالب شرع و قوانین می‌توانند از همه اجزای حاکمیت از امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنند و این تنها مختص به موضوع عفاف و حجاب نیست.

وی افزود: هرکس به دستگاهی مراجعه کرد و شاهد منکری بود، می‌تواند زبانی و نوشتاری وظیفه امر به معروف را به جا آورد. ما از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه حمایتی داریم و احیای این فریضتین می‌تواند امنیت را در جامعه به ارمغان بیاورد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در اجابت خواست عمومی مردم بر اساس وعده‌ای که داده بودیم، خبر ابلاغ آیین‌نامه رسیدگی به دارایی کارگزاران نظام را داریم. تصویب آیین‌نامه با تاخیر انجام شده بود و رییس قوه قضاییه گفتند ما معطل ماندن هیچ قانونی را نمی‌پذیریم و آیین‌نامه جامعی برای این موضوع تهیه و روز گذشته نیز ابلاغ کردیم.

وی ادامه داد: این قانون برای مچ‌گیری نیست و می‌خواهد از مسئولان جمهوری اسلامی صیانت کند و ثابت کند مسئولان ما آلودگی به مسائل مادی ندارند اما چنانچه مسئولی تخلف کند، سازوکار برخورد نیز پیش‌بینی شده است و همچنین شرط شده هرکس باید قبل از انتصاب تعهد دهد با انتصاب در آغاز و پایان دوره، اموال خود را اعلام کنم که اگر تعهد ندهد، نمی‌تواند حکم بگیرد و داوطلب عضویت در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی کلانشهرها شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close