اخبار بروجردویژه ها

رئیس سازمان بازرسی لرستان: رای بطلان یک قرارداد و بازگشت ۲۰ هزار متر زمین به شهرداری بروجرد صادر شد

روزهای بروجرد- رئیس سازمان بازرسی لرستان از صادر شدن رای بطلان قرارداد منعقد شده شهرداری بروجرد طی سالیان گذشته و بازگشت ۲۰ هزار متر زمین به این شهرداری خبر داد.

به گزارش مهر، محمدرضا اشرف در جلسه حفاظت منابع لرستان با اشاره به اینکه شهردار وقت بروجرد ۲۰ هزار مترمربع زمین را بدون اخذ یک ریال پول به یک شرکت توسعه گردشگری واگذار می‌کند و حتی مجوزها را رایگان در اختیار افراد می‌گذارد تا یک هتل ۴ ستاره در بروجرد احداث شود، اظهار داشت: بعد از مدتی شرکت مذکور کار را انجام نداده و اقدامات قانونی در این راستا نیز از سوی مدیران وقت انجام نشده است.

وی با بیان اینکه شرکت مذکور بدون هماهنگی با شهرداری این زمین‌ها را در قالب دو قرارداد به شخص دیگری واگذار کرده است و ۱۰ درصد از سود قرارداد را هم برای خود در نظر گرفته است، تصریح کرد: شهرداری دوباره با شخص دوم قراردادهایی را برای احداث سالن چند منظوره و هتل امضا می‌کند که فقط در ۱۰ هزار مترمربع یک سالن پذیرایی احداث می‌شود و سهم سود ۱۷ درصدی شهرداری هم پرداخت نمی‌شود.

رئیس سازمان بازرسی لرستان افزود: نهایتاً تکلیف شد شهرداری بروجرد اقدام حقوقی کند و قراردادها را لغو کند.

اشرف یادآور شد: با پیگیری دادگستری بروجرد طی هفته گذشته و با طرح دعوی شهرداری رأی به بطلان قرارداد صادر شد و این زمین‌ها به دولت برگشت.

بر اساس این گزارش، جعفر بدری رئیس کل دادگستری لرستان نیز در سخنانی در این رابطه گفت: حتماً شهرداری‌ها مسائل و قراردادهایشان باید شفاف باشد. شورای شهر درست شده برای اینکه شهردار کار خودسرانه نکند. شهردار باید قرارداد را بیاورد در شورا مصوب کند. در بروجرد ۲۰ هزار متر زمین را در سال ۸۵ قرارداد بسته‌اند برای ساخت هتل و اجرایی نشده است؛ الان دادگاه تحقیق کرده است مصوبه شورا کجاست؟ ۱۳ سال است تعهد اجرا نشده، اداره بازرسی گزارش کرد و هفته گذشته دادگاه بروجرد حکم کرد زمین به شهرداری برگردد.

وی خاطرنشان کرد: در خرم آباد نیز زمین ۴۵۰۰ متری در اختیار فردی بود که مدت‌ها بلاتکلیف رها شده بود. در همین هفته دادگاه رأی فسخ قرارداد این زمین را نیز صادر کرد.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه ارزش ریالی این اراضی در بروجرد ۲۰۰ میلیارد و در خرم آباد ۸۰ میلیارد تومان بوده که مالکیتش به دولت برگشت؛ هر قراردادی در هر دستگاهی تنظیم می‌شود باید بازرسی در جریان باشد. دستگاه‌ها رعایت کنند تا فردا گرفتاری برای کسی ایجاد نشود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close