اخبار بروجرد

حمایت فرماندار از فعالیت چند ماهه شهردار بروجرد

روزهای بروجرد- فرماندار بروجرد گفت: پدیده بد حجابی موضوع فرهنگی و اجتماعی است که فرهنگ‌سازی بهترین راهکار مقابله با آن محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، عبدالرحیم رحیمی در جلسه شورای فرهنگی عمومی این شهرستان اظهار کرد: فرهنگسازی در کنار احیای فریضه امر به معروف و نهی منکر از مهمترین راهکارهای مقابله با پدیده بدحجابی است.

وی از پدیده بدحجابی به عنوان موضوعی فرهنگی و اجتماعی یاد و عنوان کرد: عواملی مانند ضعف قانونی و فرهنگی در ایجاد مسائل ضد فرهنگی مانند بدحجابی و پوشش نامناسب دخیل هستند.

فرماندار بروجرد خاطر نشان کرد: موضوع بسیار مهم در مقابله با این پدیده پرهیز جدی از هرگونه افراط و تفریط و برخورد قهرآمیز و در مقابل امر به معروف و نهی از منکر آن نیز با استفاده از ابزار نرمش است.

رحیمی بیان کرد: در این زمینه در کنار دیگر نهادهای فرهنگی باید اداره ارشاد و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت‌های جدی‌تری را اجرایی کرده و در حوزه فرهنگسازی و کار فرهنگی اقدام نمایند.

فرماندار بروجرد در ادامه به موضوع فعالیت واحدهای استیجاری مناطق گردشگری بروجرد ورود و تاکید کرد: در وهله اول باید اجازه فعالیت به واحدهای فاقد مجوز مجوز داده نشده و نهادهای نظارتی اقدام به پلمب آن‌ها نمایند.

رحیمی افزود: از سویی ارائه مجوز به این واحدها باید با قید شرایطی انجام شود که هرگونه تخطی از آن‌ها منجر به برخورد و پیگیری قضایی شده و صاحبان این واحدها خود را ملزم به رعایت این اصول بدانند.

وی ادامه داد: یکی از ایرادهای کلی در حوزه‌های مختلف این است که پس از اعطای مجوز نظارت جدی و مستمر از سوی نهادها و دستگاه‌های متولی انجام نشده و این خود بستر برای وقوع تخلفات هموار می‌کند.

‌فرماندار بروجرد تاکید کرد: معلوم است وقتی بازدید و نظارت‌ها گاه و بیگاه انجام شده و یا به کلی رها می‌شود، زمینه برای تخلف عده‌ای متخلف فراهم می‌شود.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نصب المان بروجرد به زبان لاتین بر روی تپه شهدای گمنام و برخی‌ واکنش‌ها به این اقدام اشاره و اظهار کرد: شهرداری در حوزه معماری و چینش شهری از وجود نیروهای مستعد و با ظرفیت استفاده کند.

وی با حمایت از فعالیت چند ماهه شهردار بروجرد، گفت: اگر در شهر کار نشود مدام می‌گویند چرا شورا و شهرداری کار نمی‌کنند، حال که فعالیت‌ها در حوزه مدیریت شهری قوت گرفته به مسایل اینچنینی انتقاد می‌شود.

فرماندار بروجرد با اشاره به انتقادهای وارده به نصب این المان اظهار کرد: باید از اصل موضوع حمایت کرد، البته قطعاً شورا و شهرداری باید مسائل را با چکش‌کاری و پرداختن به همه زوایا و رفع عیوب احتمالی و اقدام در جهت رفع آن‌ها اجرایی کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close