حوادثلرستان

تصادفات درون شهری منجر به فوت در لرستان ۱۳ درصد کاهش یافت

روزهای بروجرد- دبیر شورای ترافیک لرستان گفت: میزان حوادث رانندگی منجر به فوت در جاده های درون شهری استان طی سال گذشته نسبت به سال ۹۶، معادل۱۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا کشاورز در جلسه شورای ترافیک استان افزود: سال های ۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۶۷ و ۵۸ فقره تصادف منجر به فوت در جاده های درون شهری استان رخ داده است.

وی مجموع تصادف های فوتی، جرحی و خسارتی سال ۹۶ را سه هزار و ۴۳۱ فقره برشمرد و اظهار داشت: از این تعداد ۲ هزار و ۴۲۳ فقره جرحی و ۹۴۱ فقره خسارتی بود و از سه هزار و ۶۶۲ مورد تصادف سال گذشته نیز ۲ هزار و ۳۲۵ مورد جرحی و یکهزار و ۲۷۹ حادثه رانندگی نیز خسارتی بوده است.

وی تعداد کشته شدگان تصادفات درون شهری سال ۹۶ و ۹۷ را به ترتیب ۶۸ و ۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۰ درصد فوتی ها در محل حادثه، هشت درصد حین انتقال و ۷۲ درصد در بیمارستان جان باخته اند و بیشترین کاهش حوادث رانندگی در ازنا، دلفان و دورود می باشد.

کشاورز با بیان اینکه سهم خرم آباد و بروجرد از تصادف های خسارتی بیش از سایر شهرها افزایش یافته ادامه داد: عدم توجه به جلو به ۳۸ درصد، رعایت نکردن حق تقدم با ۱۹ و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با ۱۱ درصد بیشترین عوامل بروز حادثه هستند.

وی تصریح کرد: سهم عابران پیاده در تصادف های فوتی، جرحی و خسارتی ۱۶ درصد بوده و ساعت های اوج حادثه رانندگی ۱۲ تا ۱۴ و ۱۸ تا ۲۰ بوده است.

وی با بیان اینکه ۷۷ درصد متوفیان مرد و مابقی زن بوده اند تصریح کرد: ۲۳ درصد کشته شدگان در رده سنی ۱۶ تا ۳۰ و ۳۷ درصد نیز در سنین بالای ۶۰ سال بوده اند.

کشاورز ادامه داد: بیشترین کشته شده ها با ۳۲ درصد مربوط به مشاغل آزاد است و از نظر تحصیلات نیز افراد بیسواد با ۵۱ درصد بالاترین تعداد فوتی را داشته اند.

به گفته وی تصادفات درون شهری نوروز امسال در لرستان کشته نداشته در حالیکه این رقم در سال گذشته چهار نفر بوده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close