اخبار جهان

ترامپ دستور اعزام نیروی جدید به خاورمیانه را صادر کرد/ عکس‌های جدید آمریکا علیه ایران درباره حمله به نفتکش‌ها

روزهای بروجرد- کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا دستور اعزام نیروی جدید به خاورمیانه را صادر کرده است. پنتاگون می گوید در واکنش به درخواست “سنتکام” (مرکز فرماندهی آمریکا که خاورمیانه را پوشش می دهد) و توصیه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در رایزنی با کاخ سفید، هزار سرباز دیگر به خاورمیانه اعزام خواهند شد.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند این افزایش نیرو در خاورمیانه به دلیل افزایش تنش‌ها در خلیج فارس است.

به گزارش ایسنا، در تازه‌ترین مورد از این تنش‌ها پنجشنبه گذشته در اقدامی مشکوک دو نفتکش در دریای عمان هدف قرار گرفتند که آمریکا بلافاصله و بدون ارائه مدرک قابل استنادی ایران را مسئول آن دانست.

به گزارش اسکای نیوز، همزمان با موافقت ترامپ با اعزام نیروی جدید به خاورمیانه، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، تاکید کرد که آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست و اقدام امروز “در جهت اطمینان یافتن از ایمنی نیروهای نظامی آمریکایی و برای حفاظت از منافع ملی آمریکا صورت می‌گیرد. “

او گفت: این تعداد نیرو بنا به درخواست «سنتکام» و توصیه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پس از مشورت با کاخ سفید اعزام می‌شوند.

ادعای تازه پنتاگون علیه ایران

به نوشته بی بی سی، همچنین وزارت دفاع آمریکا عکس‌های تازه‌ای منتشر کرده و ادعا کرده است که این تصاویر نشان می‌دهد نیروی دریایی سپاه اخیرا در دریای عمان به دو نفتکش خارجی حمله کرده است.

ترامپ دستور اعزام نیروی جدید به خاورمیانه را صادر کرد| عکس‌های جدید آمریکا علیه ایران درباره حمله به نفتکش‌ها

پنتاگون در بیانیه‌اش در مورد حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان، عکس‌های تازه‌ای از وقایع بعد از حادثه منتشر کرد و گفت یکی از این عکس‌ها “بقایای دستگاه اتصال مغناطیسی یک مین منفجر نشده” را نشان می‌دهد.

ترامپ دستور اعزام نیروی جدید به خاورمیانه را صادر کرد| عکس‌های جدید آمریکا علیه ایران درباره حمله به نفتکش‌ها

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود ادعا کرده است: “بنا بر مدارک ویدیویی، منابع و مهارتی که برای برداشتن سریع مین‌های مغناطیسی لازم است، ایران مسوول آن حملات است.”

ترامپ دستور اعزام نیروی جدید به خاورمیانه را صادر کرد| عکس‌های جدید آمریکا علیه ایران درباره حمله به نفتکش‌ها

ایران اتهام دست داشتن در آن حملات را رد کرده است. در میان متحدان آمریکا بریتانیا این شواهد را پذیرفته اما آلمان آنها را ناکافی دانسته است. ژاپن نیز این ادعای آمریکا را رد کرده است.

ارتش آمریکا همچنین می‌گوید که حدود سه ساعت بعد از دریافت گزارش حمله به نفتکش “فرانت التر”، یک قایق گشتی ایران از کشتی “هیوندای دوبی” که خدمه فرانت التر را نجات داده بود می‌خواهد آنها را تحویل دهد و این کشتی از دستور اطاعت می کند.

ترامپ دستور اعزام نیروی جدید به خاورمیانه را صادر کرد| عکس‌های جدید آمریکا علیه ایران درباره حمله به نفتکش‌ها

یک روز بعد از حمله روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان، سنتکام، ویدیویی را منتشر و ادعا کرده بود که یک قایق گشتی سپاه تلاش می‌کند یک مین عمل نکرده را از بدنه نفتکش‌ کوکوکا جدا کند.

دوشنبه گزارش شد که مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا قرار است برای دیداری با مقامات ستاد مرکزی فرماندهی آمریکا (سنتکام) و “فرماندهی عملیات ویژه” به فلوریدا سفر کند. این دیدارها سه شنبه انجام خواهد شد.

آقای پومپئو پیشتر گفته بود که آمریکا درحال بررسی “همه گزینه ها” از جمله استفاده از نیروی نظامی در واکنش به حمله به نفتکش هاست.

از سوی دیگر حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در بریتانیا در مصاحبه‌ای در مورد اقدامات آمریکا گفت: “متاسفانه آنها به سوی رویارویی می‌روند.”

همچنین پاتریک شاناهان وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای گفت: “آمریکا در پی جنگ با ایران نیست. اقدام امروز برای اطمینان از امنیت و سلامت خدمه نظامی ما که در سراسر منطقه کار می کنند و برای حفاظت از منافع آمریکا انجام می شود.”

این دومین افزایش نیروهای آمریکایی در منطقه طی یک ماه اخیر است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز ۲۴ مه اعزام ۱۵۰۰ نیروی نظامی به خاورمیانه را تایید کرده بود.

پاتریک شاناهان، وزیر دفاع آمریکا، در آن زمان گفت اعزام نظامیان بیشتر آمریکایی برای تقویت نیروها “در مقابل تهدید مداوم نیروهای ایرانی و وابستگانش” انجام می‌شود.

دیروز سرلشکر پاسدار محمدباقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حوادث اخیر در خلیج فارس،‌گفت: جمهوری اسلامی ایران چنانچه اراده‌ای مبنی بر جلوگیری از صدور نفت از خلیج فارس را داشته باشد، به دلیل قدرتمندی کشور و نیروهای مسلح آن اراده را به طور کامل محقق و به طور علنی و آشکار اعلام خواهد کرد.

پنجشنبه هفته گذشته، همزمان با دیدار شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، با رهبر انقلاب دو نفتکش در آب‌های دریای عمان، هدف حمله مسلحانه قرار گرفتند.

نخست‌وزیر ژاپن در آن دیدار قرار بود که پیام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را به ایران منتقل کند. رهبر انقلاب گفتند که “ترامپ را شایسته ارسال هیچی پیامی نمی داند”.

دونالد ترامپ بهار سال گذشته در اجرای وعده های انتخاباتی خود از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تمامی تحریم‌هایی را که رفع شده بود، مجددا برقرار کرد.

ترامپ دستور اعزام نیروی جدید به خاورمیانه را صادر کرد| عکس‌های جدید آمریکا علیه ایران درباره حمله به نفتکش‌ها

دبیرکل سازمان ملل متحد، دبیرکل اتحادیه عرب، شماری از رهبران کشورها از جمله طرف های ایران در توافق اتمی، خواستار کنترل تنش‌های روز افزون در منطقه شده‌اند و درباره احتمال “درگیری غیرمنتظره” در خلیج فارس هشدار داده‌اند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close