اخبار بروجرد

تاملی بر اتفاقات این روزهای بروجرد/ بازداشت عضو شورای شهر

روزهای بروجرد- خبرها داغ است؛ دستگیری یک عضو شورای شهر بروجرد. برخی علاوه بر این از دستگیری چند نفر دیگر در شهرداری نیز خبر داده‌اند که البته بیشتر برای بازار گرمی و جذب مخاطب است…

اما آنچه اتفاق افتاده بازداشت یک عضو شورای شهر بروجرد به دلایل مالی است هنوز پرونده در مرحله مقدماتی است و کیفر خواست صادر نشده است.

این خلاصه آن چیزی است که در این دو روز بر فضای رسانه ای بروجرد گذشته است.

بنابر نص قانون و آموزه های اخلاقی “روزهای بروجرد” نه تنها در این مورد بلکه در موارد دیگر هم تا صدور رای نهایی دادگاه به مصداق افراد ورود نخواهد کرد و تسلیم وسوسه جذب مخاطب به هر قیمتی نخواهد شد.

رعایت اصول اخلاقی و شرعی و حفظ آبروی افراد حتی اگر قاتل هم باشند رویه تغییر ناپذیر ماست.(حرمت آبرو با اثبات جرم منتفی نمی‌شود.)

مهم نیست از چه طیف و گرایشی باشد قانون، اخلاق و شرع ما را از علنی کردن آن تا اثبات اتهام در دادگاه صالحه منع کرده است.

اما آنچه که دوباره فضای بروجرد را به شدت دو قطبی و غیر اخلاقی کرده رقابت های بی رحمانه و غیر اخلاقی برخی طرفداران دو نماینده بروجرد است و همین امر نیز باعث اخلال در روند رسیدگی به این گونه پرونده ها می‌شود.

اینکه تا پرونده ای از طرفداران آن نماینده مطرح می شود طرفداران این نماینده آن را چنان جار می زنند که انگار دامن خود و دوستانشان پاک و مقدس است اما اگر پرونده ای از دوستان و اعوان خود به دادگاه برود روزه سکوت می گیرند و در افق محو می شوند نشان از عدم صداقت در مبارزه با فساد است(در دو ماه گذشته این اتفاق روی داده است)

رقابت مخرب بین برخی طرفداران عباس گودرزی و علاءالدین بروجردی هر روز ابعاد جدید و تازه‌ای به خود می‌گیرد و سطح تنش و درگیری در شهر را به شدت بالا برده است به طوری که بیم آن می رود با نزدیک شدن به انتخابات مجلس اتفاقات ناگواری در شهر از سوی هر دو طیف صورت پذیرد البته وظیفه شورای تامین به طور قطع پیشگیری از افزایش تنش است که امید است تدبیری در این باره بیندیشند.

هر کس تخلفی انجام داده است دادگاه به آن رسیدگی خواهد کرد این از جمله بدیهیات یک جامعه قانونمند است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close