اخبار ایران

امام جمعه مشهد: آنهایی که گفتند به ما اختیار بدهید، چند ماه بعد سفیداب و سرخاب کردند و توالت کرده از این مملکت فرار کردند

روزهای بروجرد- امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: دشمن مولا ندارد و تکیه‌اش بر خودش است اما ما مولا داریم اما باید اراده کنیم تا کمک و اعانت پروردگار به نفع ما قرار گیرد؛ تمام گیر ما در همین اراده است، امروز مردم اراده کرده‌اند مقاومت کنند و در سختی‌ها و تنگناها در مقابل دشمن ایستاده‌اند اما این عزیزانی که می‌خواهند این جامعه و کشور را اداره کنند اینها نیز اراده کرده و با تمام قدرت بیایند و تنگنای معیشتی را از سر راه بردارند و مشکلات گرانی را برطرف کنند و اراده کنند.

علم‌الهدی اظهار داشت: اگر خدای نکرده چنین اراده‌ای نباشد تنها اراده مقاومت از سوی مردم مشکل را برطرف نمی‌شود مردم ما در هر شرایطی پیروز هستند کما اینکه در دوران دفاع مقدس مردم بودند پیروز شدند، برخی جریان‌های مدیریتی ادعا کردند و به امام گفتند به ما اختیار و فرماندهی بدهید و امام برای اینکه عذرشان موجه باشد این اختیار را دادند؛ آخرش چه شد؟ مسیر ۷۰ کیلومتری را دشمن دو ساعته در مرز ما طی کند که اگر با اتومبیل سواری قرار بود بیاید به این زودی نرسیده بود و دشمن مملکت را گرفت؛ این جریان‌ها قدرت طلب بودند اما مردم ما خواستند بر دشمن پیروز شوند و مردم اراده کردند دین خدا را یاری کنند.

وی افزود: آن روز مشکلات سیاسی و اقتصادی و شیطنت‌های گروهک‌های التقاطی را داشتیم و عده‌ای از جان گذشته به فرمان امام جبهه رفتند و دشمن را با دست خالی شکست دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آنهایی که گفتند به ما اختیار بدهید، چند ماه بعد سفیداب و سرخاب کردند و توالت کرده از این مملکت فرار کردند و سر در دامن استعمار اروپایی و آمریکایی گذاشتند، اما این مردم بودند که پیروز شدند، مردم و امام بودند که جنگ را تمام کردند و امروز اقتداری دارند که آمریکا جرات نزدیک شدن به ما را ندارد.

وی تصریح کرد: امروز عده‌ای دنبال نشاط جوان هستند: نشاط جوان با تار و با رقص‌های نامشروع یک مشت دختر هرجایی و با اجراهای بی بند و بار محقق نمی‌شود؛ مثل امشبی که بعد از فتح خرمشهر بود جوانان نشاط داشتند و امروز آن نشاط را چگونه می‌توان ایجاد کرد؟ آن نشاط این بود که آن جوان که جنگ نظامی کرد نشاط داشت و نشاط امروز این است که جوان، امیدآفرین و باامید به گذشته، در عرصه جنگ اقتصادی قدم بردارد و فضا را برای جوان آماده کردن به معنای نشاط جوان است نه بی بندوباری و ولنگاری.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close