اخبار بروجرد

امام جمعه بروجرد: زندگی با سگ و نگه داشتن این حیوان در منزل، سگ گردانی در خیابان و بدحجابی در صورت مشاهده باید برخورد شود

روزهای بروجرد- امام جمعه بروجرد گفت: آمران به معروف در خصوص نهی از منکر باید برخوردی دلسوزانه، قاطع و منطقی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد اظهار داشت: دین ما دین منطق، استدلال و عقل است و برخورد با هر گونه منکر نیز باید بر همین اساس باشد و بطور قاطع و جدی و مودبانه و دلسوزانه صورت گیرد.

وی افزود: با پذیرش اینکه افراد در خانه خود آزاد هستند و هر گونه که می خواهد می‌تواند رفتار کنند و پوشش داشته باشد ولی در جامعه باید هنجارها رعایت شود و هر گونه هنجار شکنی بنا بر قانون مورد برخورد قرار می‌گیرد.

خطیب نماز جمعه بروجرد با تاکید بر ضرورت برخورد مودبانه و قاطعیت در برخورد با منکر بیان کرد: نیروی انتظامی و همه کسانی که در برخورد با منکر احساس مسئولیت دارند باید برخورد حساب شده‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اضافه کرد: مواردی همچون زندگی با سگ و نگه داشتن این حیوان در منزل، سگ گردانی در خیابان، بدحجابی و بی حجابی توسط برخی بانوان در مکان‌های عمومی از جمله مواردی هستند که در صورت مشاهده باید مورد برخورد قرار گیرد.

وی با اشاره به رو نمایی از سامانه پیشرفته دفاعی و تحویل آن به پدافند هوایی ارتش ادامه داد: این سامانه قابلیت این را دارد که ۱۵۰ کیلومتری جنگنده های دشمن را شناسایی کند و همزمان می تواند ۶ هدف را شناسایی را منهدم کند.

امام جمعه بروجرد گفت: این سامانه پیشرفته دفاعی حاصل خلاقیت و ابتکار دانشمندان داخلی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه آلمان به ایران از طرف اتحادیه اروپا افزود: البته ایران سابقه خوبی از آلمان بخاطر ندارد از جمله اینکه آنها سلاح شیمیایی در اختیار رژیم بعث قرار دادند و در دوران دفاع مقدس بسیاری از نیروهای ما با سلاح های آنها از بین رفتند.

وی افزود: آلمان در سال ۹۶ اجازه سوخت گیری به هواپیمای وزیر امور خارجه ایران برای سوخت گیری را نداد.

امام جمعه بروجرد با انتقاد از رویکرد آلمان در خصوص مساله برجام گفت: بجای اینکه به آمریکا بگویند چرا از برجام خارج شده است می گوید نباید از او انتظار معجزه داشت در حالیکه باید یادآور شد کسی از شما انتظار معجزه ندارد که این توان را ندارید بلکه همان بصورت عادی عمل کنید که البته مسئولین بخوبی پاسخ او را دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و دیدار او با مقام معظم رهبری گفت: صحبت ها و پاسخ های مقتدرانه و قاطعانه مقام معظم رهبری دنیای اسلام را به وجد آورد سخنانی با این مبنا که ما بدون امریکا هم می توانیم پیشرفت کنیم و کدام ملت است که زیر فشارها تن به مذاکره دهد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند زمانیکه آمریکا به هیچکدام از تعهدات خود عمل نمی کند دیگر چه مذاکره ای باید صورت گیرد و یادآور شدند که ایشان ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی بیند و نامه ترامپ را باز نکرد که این همان عزت اسلامی است.

امام جمعه بروجرد در بخشی از سخنانش با اشاره به هفته جهاد کشاورزی بیان کرد: این انتقاد به وزارت جهاد کشاورزی وارد است که چرا بعد از ۴۰ سال هنوز ۱۰ درصد بصورت بهینه با روش های قطره ای و بارانی آبیاری می شود و ۹۰ درصد مابقی بصورت سنتی است که در واقع تلف کردن منابع آب است.

وی افزود: وزارتخانه جهاد کشاورزی همچنین باید الگوی کشت را در هر منطقه بنابر شرایط آب و هوایی همان منطقه در نظر بگیرد و کشاورزی در هر استان باید بر مبنای شرایط آبی ان منطقه صورت گیرد.

امام جمعه بروجرد با اشاره به درگذشت خیر مدرسه ساز بروجردی محمد رضا حافظی گفت: وی شخصیتی ملی و بزرگ است که در طول عمر با پرکت خود خدمات ارزنده و مفیدی را به اسلام، نظام و مسلمانان داشتند و پنجشنبه هفته پیش رو در بروجرد مراسمی برای وی برگزار خواهد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close