اخبار بروجرد

اردوگاه شهدای فیال بروجرد یکی از سرمایه‎های آموزش‌ و پرورش است

روزهای بروجرد- مدیر آموزش‌ و پرورش بروجرد گفت: اردوگاه شهدای فیال شهرستان یکی از سرمایه‎های آموزش‌ و پرورش است.

به گزارش ایسنا، محمد مهرافزون در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اردوگاه شهدای فیال بروجرد یکی از سرمایه‎های آموزش‌ و پرورش است و این میراث تفریحی و فرهنگی با مرمت و بهسازی برای همیشه حفظ و باغ تالار فرهنگیان بروجرد خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از رسالت‎های خطیر آموزش‌ و پرورش بروجرد در زمان تصدی این‌جانب  زنده نگه‌داشتن افتخارات گذشته و حال برای نسل آینده است.

مدیر آموزش‌ و پرورش بروجرد خاطرنشان کرد: نسل دیروز و امروز حق دارند و باید بدانند گذشتگانشان مردمانی ریشه‌دار و فرهنگ مدار و با تمدن بوده‎اند و میراث‎هایی ارزشمند و گران‌بها برایشان به یادگار و ماندگار گذاشته‌اند.

مهرافزون اضافه کرد: امروز بار سنگینی از امانت‌داری و حفظ ارزش‎های فرهنگی و هنری بر گردن تک‌تک ماست که باید میراث گران‌بها فرهنگی و هنری آموزش‌وپرورش بروجرد را حفظ و ضبط  کرد و یکی از این میراث‎های ارزشمند و فرهمند اردوگاه شهدای فیال است.

وی بیان کرد: اردوگاه شهدای فیال بروجرد یکی از انگشت‌شمار و قدیمی‎ترین اردوگاه‎های کشور است که نظیر دبیرستان  تاریخی امام خمینی (ره) این شهر، نماد تاریخ پرافتخار و باشکوه آموزش‌وپرورش بروجرد است که این دبیرستان در آینده نه‌چندان دور موزه آموزش‌وپرورش بروجرد خواهد شد.

مدیر آموزش‌ و پرورش بروجرد ادامه داد: از بدو مسئولیت بنده در پی آن هستیم اردوگاه شهدای فیال چون دوران طلایی گذشته شاداب و سرزنده  و مملو از اردوهای میان‌سالی  و تابستانی شود و بر همین اساس و با عنایت به مساحت یک و نیم هکتاری اردوگاه شهدای فیال طرح توسعه آن به «باغ تالار فرهنگیان بروجرد» با جدیت در دستور کار مدیریت آموزش‌وپرورش بروجرد قرار گرفته است که با همت جهادی و عملیاتی، مشکلات لاینحل و انباشته از چند دهه قبل اردوگاه در حال مرتفع شدن است.

مهرافزون اظهار کرد: با پیگیری‎های لازم، چانه‌زنی و رایزنی با مالکین روستا و احداث جاده دسترسی به اردوگاه یکی از چالش‎های چند دهه اخیر اردوگاه حل خواهد شد.  در این زمینه تاکنون جلسات متعدد با ارگان‎های ذی‌ربط برگزار و در جلسات شورای آموزش‌وپرورش موضوع مورد بحث و تصویب قرار گرفته و توسط کارشناسان از محل بازدید به‌عمل‌آمده و طی نشست‎های متعدد رضایت مالکان محلی اخذ و تنها تاکنون رضایت یک مالک جلب نشده است و به‌محض  رضایت  مالک مربوطه و بعد از طی مراحل کارشناسی به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین به دنبال جذب خیرین گران‌قدر و نیز اخذ ورودی از دانش آموزان، احیای زیرساخت‌های اردوگاه شهدای فیال اعم از خوابگاه‎ها، شهربازی، آلاچیق‎ها، برق‌کشی محوطه و… در شرف انجام خواهد بود و نیز معضل چندین ساله آب آشامیدنی آن نیز به‌طور اساسی و اصولی و ریشه‌ای حل گردید به‌نحوی‌که هم‌اکنون زمانی که آب آشامیدنی روستای فیال قطع می‎شود اهالی محترم روستای زیبای فیال جهت تهیه آب آشامیدنی به این اردوگاه مراجعه می‎کنند.

به گفته وی، بنابراین طی مکاتبات و پیگیری‎های مکرر مقدمات مساعدت مقامات محلی و کشوری نظیر بخشدار محترم بخش مرکزی بروجرد و معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد و نیز شخص استاندار لرستان و نمایندگان مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی و همچنین‌ دعوت از معاون محترم پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش دکتر کاظمی برای بازدید  از اردوگاه سازوکار فراهم شده امیداست بعد از ماه مبارک رمضان توسط ایشان از اردوگاه بازدید به عمل آید و با یاری خداوند قادر و توانا وایشان روند رو به رشد این اردوگاه مستدام شود.

مدیر آموزش‌ و پرورش بروجرد گفت: ما بر آنیم آثار و بناهای تاریخی آموزش‌ و پرورش بروجرد را حفظ کنیم و با نهایت تلاش درصدد آنیم که قدر و منزلت یادگاران فرهنگ و تمدن  شکوهمند گذشته این شهر باعظمت را با تمام وجود ارج نهیم و در حفظ و نگهداری و رونق بیش‌ازپیش آن‌ها همت مضاعف گماریم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close