اخبار بروجردویژه ها

همزمان با طغیان کرونا در بروجرد؛ هشدار در مورد محدودیت پذیرش بیماران در مکان های درمانی شهرستان

روزهای بروجرد- رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: متأسفانه پس از ۲۰ فروردین ماه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا آن‌گونه که باید جدی گرفته نشد و برخی‌ها گمان کردند بیماری در مرحله کنترل و مهار است.

محمد کاکاوند با اشاره به آمار بالای ابتلای روزانه به ویروس کرونا در بروجرد بیان کرد: اکنون در صحنه مقابله با این بیماری سیستم بهداشتی و درمانی تنها است.

به گزارش فارس وی عنوان کرد: پیشتر با اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزان انتشار بیماری با روند درمانی و بهبود بیماران در یک سطح قرار داشت، اما به یکباره با رها کردن موضوع اینک بیماری از مراحل دیگر مانند پیشگیری و درمان پیشی گرفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد با محدود خواندن توان و ظرفیت نیروی انسانی و فضاهای درمانی تاکید کرد: با ورود مسافران خوزستانی به بروجرد نگرانی‌ها درباره افزایش همه‌گیری دو چندان شده است.

قرنطینه؛ تنها راه مقابله و مهار کرونا

کاکاوند با تاکید بر اینکه کرونا درمان دارویی و واکسن نداشته و تنها راه مقابله با آن اعمال قرنطینه است، افزود: اعمال قرنطینه و لغو زودهنگام آن هیچگونه عایدی به دنبال نداشته و موجب مهار بیماری نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در صورتیکه شیوع بیماری بر روند درمانی بیماران پیشی گیرد، سیستم درمانی دیگر پاسخگوی حجم بیماران نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد قرنطینه مطلق را تنها راه مهار کرونا برشمرد و ادامه داد: در شرایط فعلی و با فعالیت صنوف و شلوغی بیش از حد خیابان‌ها نمی‌توان انتظار داشت بیماری کنترل شود.

کاکاوند اظهار کرد: با تلاش کادر درمانی میزان مرگ و میر ابتلا به کرونا پایین آمده و به حدود ۴ درصد رسیده است، اما با افزایش شیوع و همه‌گیری بیماری دیگر ظرفیت مراکز درمانی جوابگو نخواهد بود.

وی عنوان کرد: ظرفیت تست‌گیری از افراد مشکوک به کرونا به ۵ تا ۶ برابر افزایش یافته و روزانه نمونه‌گیری از حدود ۱۷۰ نفر انجام می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close