اخبار بروجرد

سالانه ۹۲۰هزار تن محصول کشاورزی در بروجرد تولید می شود

روزهای بروجرد- مدیرجهاد کشاورزی بروجرد گفت: سالانه ۳۶۰ هزار تن انواع محصول زراعی و باغی و ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود.

عزت اله نباتی در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: ارزش این میزان محصولات تولید شده ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

وی اظهارداشت: هم اکنون حدود ۶۹ هزارهکتار اراضی زراعی و باغی در این شهرستان وجود دارد که ۳۵هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به فعالیت ۳۵ هزار تن از جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی، زراعت و باغبانی بیان کرد: این تعداد در ۲۳۲ روستای ۲ بخش مرکزی و اشترینان بروجرد فعالیت دارند.

نباتی اضافه کرد: حدود ۱۲ هزارهکتار معادل ۲۵ درصد باغات لرستان در بروجرد است که نقش مهمی در تولید انواع میوه مانند سیب پاییزه، گلاب، گردو، بادام، هلو و انگور استان دارد.

وی ادامه داد: ۳۸ مزرعه پرورش ماهی سرد آبی فعال است که زمینه اشتغال ۴۰۰ جوینده کار را فراهم و سالانه ۲هزار تن انواع ماهی سردآبی را روانه بازار مصرف می کند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: سالانه هشت میلیون بچه ماهی در ۳۸ مرکز تکثیر و پرورش آبزیان شهرستان تولید می شود.

نباتی افزود: این شهرستان هم اکنون دارای ۲ کارگاه تولید انواع ماهیان تزیینی، ۳۵ مرکز عرضه فروش ماهی و۱۱ فروشگاه عرضه ماهیان تزیینی آکواریومی است.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف ماهی درلرستان ۶ کیلوگرم کمترازمیانگین کشوری است، تاکید کرد: سرانه مصرف ماهی درکشور بیش از۱۰ کیلوگرم است ولی این میزان درلرستان ۴.۹ و درشهرستان بروجرد ۵.۸ کیلوگرم می باشد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close