اخبار بروجرد

عملیات احداث منطقه ویژه اقتصادی بروجرد آغاز می‌شود

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: با پیگیری‌های انجام شده عملیات اجرایی احداث منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان به زودی آغاز می‌شود.

مجید منعمی در حاشیه بازدید از کارخانه زاگرس پوش بروجرد در جمع خبرنگاران افزود: مناطق ویژه اقتصادی محلی برای رشد و توسعه در کشور و عامل تشویقی و ترغیبی بسیار خوبی برای بخش خصوصی است.

وی اظهار داشت: بروجرد یکی از شهرهای صنعتی لرستان بوده که ۴۰ درصد صنایع استان را درخود جای داده و با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان واحدهای تولیدی می‌توانند با ایجاد کارخانه از معافیت مالیاتی استفاده کنند.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: شهرستان می‌تواند یکی از اهداف صنعتی کشور باشد به شرطی اینکه اولویت‌سنجی آن دقیق صورت گیرد.

منعمی گفت: منطقه ویژه یک فرصت اقتصادی است که واحدهای صنعتی در بخش سهم کارفرمایی، عوارض گمرکی و مالیاتی از بخشودگی ویژه برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه با این امتیازات سرمایه‌گذاران رغبت دارند در منطقه ویژه اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند، ادامه داد: مناطق ویژه اقتصادی یک عامل تشویقی و ترغیبی بسیار خوبی برای بخش خصوصی است تا به سمت سرمایه‌گذاری در این مناطق حرکت کنند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: در شهرستان بروجرد اولویت این است صنایعی که رو به‌ جلو و در حال حرکت هستند با حمایت دولت همراه خواهند شد.

منعمی افزود: تلاش بر این است که منطقه ویژه اقتصادی در بروجرد هرچه زودتر راه‌اندازی شود و صنایع تولیدی شهرستان می‌توانند طرح‌ها توسعه خود را در این منطقه راه‌اندازی کنند.

وی تصریح کرد: صنایع مختلف زیادی در شهرستان وجود دارد اما عده‌ای از آن‌ها تعطیل هستند که اگر مسوولان پای‌کار باشند مشکلات آنها مرتفع خواهد شد و باعث رونق در کسب‌وکار می‌شود.

فرماندار بروجرد با اشاره به فعالیت کارخانه زاگرس پوش و تکیه بر تولید داخلی از طرح توسعه این کارخانه خبر داد و یادآور شد: همه اقدامات و پیگیری لازم جهت تسهیل در اجرای طرح توسعه و افزایش تولید و اشتغال در این شهرستان در سایه احیای واحدهای صنعتی و اجرای طرح توسعه آنها انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: ادامه فعالیت فاز جدید در منطقه ویژه اقتصادی بروجرد و فروش تولیدات کارخانه در سراسر کشور با هماهنگی ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی می تواند زمینه ساز رونق اقتصادی در منطقه باشد.

 

 

منبع: ایرنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close