اخبار بروجرد

سرانه مصرف آبزیان در بروجرد هفت کیلوگرم است

روزهای بروجرد- رئیس اداره شیلات بروجرد گفت: سرانه مصرف آبزیان دراین شهرستان اکنون به هفت کیلوگرم رسیده که نسبت به میانگین کشوری سه کیلوگرم کمتراست.

غلامحسین اکبری در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: سرانه مصرف ماهی در سطح استان و کشور به ترتیب ۴/۲ و بیش از ۱۰کیلوگرم است.

وی افزود: سرانه مصرف ماهی سال گذشته در بروجرد ۶ کیلوگرم بوده که با توجه به تغییرالگوی غذایی و گرایش افراد به مصرف ماهی میزان سرانه مصرف ازسال گذشته تا کنون یک کیلوگرم افزایش یافته که لازم است با تغییر فرهنگ غذایی به سرانه کشوری نزدیک شود.

رئیس اداره شیلات بروجرد با اشاره به برخوردار بودن این شهرستان از ۳۸ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲هزار و ۴۰۰ تن ماهی سرد آبی تولید و روانه بازار مصرف شود.

اکبری با بیان اینکه سالانه هشت میلیون بچه ماهی در مراکز تکثیر و پرورش آبزیان بروجرد تولید می شود، اضافه کرد: همچنین یک مزرعه ماهیان خاویاری با تولید سالانه ۵۰ تن خاویار در این شهرستان فعال است.

وی ادامه داد: این شهرستان هم اکنون دارای ۳۸مزرعه پرورش و تکثیر ماهی سردآبی با اشتغالزایی ۴۰۰ نفر، سه کارگاه تولید انواع ماهیان تزیینی با ۳۵ مرکزعرضه فروش ماهی و۱۱ فروشگاه عرضه ماهیان تزیینی آکواریومی است.

رئیس اداره شیلات بروجرد اظهارداشت: طرح مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی به منظوراستفاده بهینه از منابع آب در سطح مجتمع های شهرستان آغاز شده که در صورت تحقق کامل این مهم ظرفیت تولید آبزیان در بروجرد تا ۲ برابرافزایش می‌یابد.

شهرستان بروجرد با ۳۵۰هزار جمعیت دارای ۳۸مرکز پرورش ماهی و ۶۹هزار اراضی کشاوری است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close