اخبار لرستان

خسارت سیلاب به حوزه کشاورزی لرستان/ کشت برنج همچنان ممنوع است

روزهای بروجرد– رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به خسارت سیلاب به حوزه کشاورزی این استان، گفت: همچنان برای کشت برنج در لرستان محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

به گزارش مهر، عماد شاهرخی در حاشیه جلسه الگوی کشت و برآورد میزان خسارت سیل به مزارع و باغات لرستان، اظهار داشت: موضوع جلسه در مورد رعایت الگوی کشت و استفاده بهینه از آب‌ها در کشت‌های بهاره و برآورد میزان خسارت سیلاب بود.

او اظهار کرد: طبق توافقات صورت گرفته با امور آب استان در زمینه استفاده از آب‌های جاری، رودخانه‌ها، ایستگاههای پمپاژ، سدها و… برای کشت محصولات بهاره مشکلی وجود ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: اما در سال‌های گذشته به لحاظ مشکلات سطح ایستابی آب‌های زیرزمینی کاهش داشته‌اند و بیلان منفی دارند و به همین دلیل راهکارهایی با همکاری امور آب برای کشت محصولاتی همچون سیب زمینی، چغندرقند و… در نظر گرفته شده است که استفاده از نوار تیپ برای آبیاری و اینکه این محصولات به سمت کشت‌های پاییزه و زمستانه بروند تا آب‌های کمتری مصرف کنند.

شاهرخی، عنوان کرد: راهکار دیگر این است که باید به سمت تولید پایدار برویم و نمی‌خواهیم در یک مدت کوتاه هر چه منابع داریم را مصرف کنیم بلکه باید به فکر آیندگان نیز باشیم و لذا ضرورت دارد تا برای کشت محصولات و برنامه‌های اعلام شده از سوی وزارت جهاد برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

او گفت: برای کشت برنج کماکان در استان محدودیت داریم اما برای محصولات سیب زمینی، چغندرقند، ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای و… در حاشیه رودخانه‌ها، ایستگاههای پمپاژ آب از رودخانه‌ها، شبکه‌های زیر سدها و… محدودیتی وجود ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اظهار داشت: با توجه به بارش‌های این چند روز اخیر در اراضی حاشیه رودخانه‌ها، کلنی زنبور عسل، مزارع و … خسارت‌هایی وارد شده است.

شاهرخی، افزود: مقرر شد تا برآورد خسارت به صورت دقیق و جامع صورت بگیرد و به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شود.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close