اخبار ایران

ظریف: برخی با خرابکاری‌های مشکوک، به دنبال دامن زدن به تنش در منطقه هستند

روزهای بروجرد- وزیر خارجه ایران گفت که این نگرانی وجود دارد که برخی با اقدامات و خرابکاری‌های مشکوک به دنبال دامن زدن به تنش در منطقه هستند.

به گزارش تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دهلی‌نو به سر می‌برد، پس از دیدار و گفتگو با سوشما سواراج وزیر خارجه هند درباره نتایج این نشست گفت: مذاکرات خوبی بود و درباره تحولات در بحث برجام و اقدامات جمهوری اسلامی توضیحات کافی داده شد و مواضع ایران تبیین شد. همانطور که ما در این روزها برای شرکای نزدیکمان از جمله روسیه مواضع جمهوری اسلامی را تبیین کردیم، اینجا (دهلی‌نو) هم تبیین شد. وزیر خارجه هند بر اهمیت اجرای برجام توسط همه‌ طرف‌ها و همچنین اهمیت اینکه ایران از منافع برجام بهره‌مند شده و باید اقدامات لازم صورت بگیرد، تاکید کرد. ما هم تاکید کردیم که جمهوری اسلامی در چارچوب برجام اقدامات را انجام داده است.

ظریف در ادامه افزود: همینطور درباره مسائل منطقه نیز با وزیر خارجه هند بحث و گفتگو کردیم. درباره خطراتی که افراد تندرو در داخل حکومت آمریکا و همینطور افرادی در منطقه تلاش دارند آنرا تحمیل کنند، و در این زمینه نگرانی‌هایی وجود دارد که با اقدامات و خرابکاری‌های مشکوکی که در منطقه ما در حال اتفاق افتاده است، -البته ما قبلا هم پیش‌بینی کرده بودیم از اینگونه اقدامات را صورت خواهند داد- برای اینکه به تنش دامن بزنند نیز بحث و تبادل نظر شد.

وی همچنین گفت:‌ در مورد مباحث مربوط به انرژی، استفاده از چابهار و همینطور روابط دوجانبه بسیار خوب بین ایران و هند صحبت شد و میزان بالای تجارت بین دو کشور و تلاش هر دو کشور برای تداوم این میزان صحبت و گفتگو شد. در مورد موضوع افغانستان و تحولاتی که اخیرا در افغانستان وجود دارد و مبارزه با تروریسم گفتگوهای بسیار خوبی انجام شد.

وزیر خارجه ایران در پایان گفت:‌ مواضع ما با هند در بسیاری از زمینه‌ها کاملا همراه و هماهنگ است و اینگونه گفتگوها و تبادل نظرها برای روابط دو کشور حتما لازم و ضروری است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close