اخبار بروجرد

پسماند سنگبری ها تهدیدی جدی برای محیط زیست بروجرد

روزهای بروجرد- رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: پسماند سنگبری ها یک تهدید برای محیط زیست است که باید بررسی و رفع مشکل شود.

مصطفی مصطفی وند در گفت و گو با ایرنا افزود: پسماند سنگبری ها هم اکنون درکنار جاده ها، اطراف رودخانه ها و اراضی کشاورزی رها شده که باعث آلودگی محیط زیست می شود.

وی اظهار داشت: برخی از سنگبری ها نیز پسماند های خود را در منطقه سراب زارم رها می کنند که این منطقه نیز گنجایش دفن این مقدار پسماند را ندارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد بیان کرد: با برنامه ریزی های به عمل آمده امسال تمرکز محیط زیست برای ساماندهی و دفن اصولی پسماند سنگبری های است و اتحادیه این صنف نیز باید همکاری های لازم را با محیط زیست انجام دهد.

مصطفی وند اضافه کرد: روزانه بالای ۲۰۰ تن زباله در بروجرد تولید می شود که دفن اصولی برای این مقدار زباله تولید شده وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر شهرداری اقدامات لازم برای اجرای طرح تفکیک زیاله از مبدا را انجام دهد با کاهش ۵۰ درصدی تولید زباله روبرو خواهیم شد.

وی یادآور شد: در بسیاری از شهرها کارخانه تفکیک و بازیافت زباله وجود دارد که شهرداری بروجرد نیز برای حفظ محیط زیست و سلامتی مردم باید اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد با اشاره به تشکیل کمربند سبز حفاظتی گفت: کمربند سبز حفاظتی در بروجرد از شکار و صید بی رویه پرندگان و آبزیان و قطع درختان جلوگیری می کند و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close