اخبار جهان

وزیر خارجه بحرین: یک روز هم به ایران اجازه نخواهند داد تنگه هرمز را ببندد

روزهای بروجرد- شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین، در گفتگو با یک روزنامه عربی مدعی شد که حتی یک روز هم به ایران اجازه داده نخواهد شد که تنگه هرمز را مسدود کند.
به گزارش فرارو، شیخ خالد، که به همراه شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، به فرانسه سفر کرده است، در پاریس به گفتگو با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» نشست و به مسائل مرتبط با ایران پرداخت. او در پاسخ به این پرسش که آیا منطقه به سمت یک جنگ مستقیم حرکت می‌کند، گفت: «هیچکس جنگ نمی‌خواهد. نه آمریکا، نه کشور‌های خلیج (فارس) و نه کشور‌های منطقه برای جنگ با ایران تلاش نمی‌کنند.»
رئیس دستگاه دیپلماسی بحرین در ادامه با اشاره به تهدیدات مقامات ایران درباره تنگه هرمز مدعی شد: «ایران هر روز تهدید‌هایی می‌کند. امروز هم به بستن تنگه هرمز تهدید می‌کند. اما می‌داند که بستن (تنگه هرمز) به این معنی است که خودش را خفه می‌کند. ما این تهدیدات را جدی می‌گیریم. ما در همکاری با دوستان‌مان به این (تهدیدات) می‌پردازیم و معتقدیم که این (تهدیدات) دلیلی فراهم می‌کند که متحدان‌مان مواضعی در دفاع از منافع‌مان اتخاذ کنند.»
شیخ خالد در پاسخ به سوالی پیرامون لغو معافیت‌های فروش نفت ایران و تهدید‌های ایران مبنی بر اینکه اگر ایران نتواند نفت صادر کند، هیچ نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد، افزود: «در حقیقت این یک تهدید صریح علیه کل کشور‌های خلیج (فارس) است. هنوز معتقدم که ایران قبل از انجام چنین اقدامی، ممکن است بسیار تامل کند. چرا که این امر (بستن هرمز)، تشدید تنش خطرناکی خواهد بود و اجازه نخواهد یافت که یک روز هم ادامه یابد…. برخورد ایرانیان با مسائل احمقانه نیست. امیدواریم که در این لحظه بسیار حساس، در به کارگیری یک روش درست خوب فکر کنند.»
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close