اخبار بروجردویژه ها

“صراحت قلم” یا آشوب فضای مجازی/دعوت فعالان فضای مجازی بروجرد به خویشتنداری

روزهای بروجرد- کانال تلگرامی “رصدنیوز” در یادداشتی به بررسی فضای مجازی بروجرد و بداخلاقی ها و تهمت های بی حساب و کتاب پرداخته است.

مسئولی که زد و برد و خورد!!!!
مدیر خلافکار بازداشت شد
تخلفات آقای….

اینها تنها گوشه ای از هزار و یک عنوان مطالبی است که همه روزه در فضای مجازی بروجرد از سوی صاحبان بعضا “بی نام و نشان” کانال های تلگرامی بروجرد دست به دست می شود تا به نوعی ابزاری برای انتقال اطلاعاتی از این دست برای مخاطبانی باشد که اطلاعی از نیت صاحبان این رسانه های مجازی ندارند و صرف مطالعه، اسیر اغواگری این افراد می‌شوند. راست و دروغش پای خودشان اما درگیری فضای مجازی بروجرد حالا از فضای حقیقی اش بیشتر شده است.

بعد در جلسه‌ای آقای فلان مسئول و فلان منتقد را که در فضای مجازی آبرو برای هم نگذاشته اند در قاب یک تصویر کنار هم برادرانه می بینی! راستی عجب اسمی برایش گذاشته اند؛ “فضای مجازی” پس آن همه به اصطلاح افشاگری هایتان علیه همدیگر، فیلم بازی کردن بود یا شاید هم خواستید در آب گل آلود این فضا از اعصاب مردم ماهی بگیرید!

گزاف نیست اگر بگوییم تلگرام حالا در بروجرد تبديل به وسيله اي براي عقده گشايي و تهمت زدن به آدم ها از جناح هاي مختلف شده است.

بیراه هم نگفته ایم اگر اعتراف کنیم اين فضا، مسموم به هرج و مرج است و معنایش این است كه تا وارد اين فضا مي شوي تمام صفحاتش پر از سلفي هاي مسئولان و قضاوت‌های بی سر و ته و توهین‌های عده ای است که دادگاهشان پیش خودشان است، یک جور انتقام جویی شاید از همدیگر!

مهدی محمدی دادستان بروجرد به نگرانی مان در خصوص تخلفات شکل گرفته در بستر فضای مجازی این شهرستان پاسخ داده و می گوید: فضای مجازی یک فضای گسترده است که کنترل آن به سختی امکان پذیر است و از جمله مشکلات ما این است که هر کسی با یک آیدی نامشخص کانالی را می زند و هر برداشتی را در رابطه با هر موضوعی بیان می کند و به راحتی نیز قابل شناسایی نیست.

وی می افزاید: اقدامات این افراد دو جنبه دارد یکی بحث جرایم خاص و قابل گذشت است که خود فرد متضرر باید شکایت کند و ما هم رسیدگی کنیم و این زمانی جرم است که این ادعای مطرح شده کذب باشد و دیگری بحث جرایم غیرقابل گذشت همچون تشویش اذهان عمومی و یا ادعایي كه بحث امنیتی به وجود می‌آورد که نیازی به شکایت نیست و دادستان به این پرونده ها ورود پیدا می کند.

دادستان بروجرد در رابطه با فضای رسانه های مجازی در این شهرستان عنوان کرد: در حال حاضر چند کانال از جریانات مختلف فکری در بروجرد فعالیت می کنند که علیه تفکرات همدیگر صحبت می کنند و ادعاهای آنها پس از اثبات دروغ بودن “جرم” است و در صورت شکایت ذینفع حتما با آنها برخورد می‌شود.

وی با اشاره به حکم قضایی انتشار نام افراد پیش از جریان محاکمه آنها گفت: طبق قانون، انتشار جریان محاکمات پیش از قطعیت رای، جرم است و باید با خاطیان برخور شود به این صورت که فرد متضرر شده می تواند اعلام جرم کند تا ما رسیدگی کنیم.

محمدی فعالان فضای مجازی شهرستان بروجرد را به خویشتنداری دعوت کرد و افزود: در بسیاری از مواقع صراحت قلم و رفتار تند حتی اگر حرف حق باشد، خود باعث ایجاد آشوب می شود. کسی که در فضای مجازی فعالیت می کند باید مراقب باشد که آب در آسیاب دشمن نریزد و یک جریان ایجاد نکند که خود باعث تفرقه شود همچنان که مقام معظم رهبری همواره تاکید بر ایجاد وحدت در جامعه دارند باید هدف از انتشار مطالب انتقادی اصلاح باشد نه تخریب!

وی با تصریح بر جزای کیفری منتشر کنندگان اخبار و مطالب کذب بیان کرد: در مورد خبرهای كذب که علاوه بر عذاب شدید الهی بخاطر بردن آبروي مومنی، زمینه وقوع جرم در آن محرز است، با متخلفان نیز به شدت برخورد مي شود.

دادستان بروجرد با تاکید بر اینکه کار قضايي کار سیاسی نیست، عنوان کرد: اینکه هر کسی با هر اندیشه ای و از هر جناحی فعالیتی را انجام می دهد كه جرم است قابل پيگيري كيفري است چراکه کار قضایی کار حقوقی و علمی است و کاری به جریان های مختلف نداریم و از خوشحالی یک جریان خوشحال نمی شویم و نه ناراحتی جریاني ما را ناراحت می کند بلکه به صورت مستقل کار خود را انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: هر کس با هر جریانی جرمی انجام دهد موظف به برخورد هستیم و هر کس از هر جریانی اعلام کند که از یک آسیب اجتماعی و یا جرمی خبر دارد با آغوش باز برای پیگیری می‌پذیریم.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close