ورزش

حذف زودهنگام سرخابی ها از آسیا

روزهای بروجرد- تیم فوتبال استقلال که برای صعود از مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا به پیروزی در دو بازی آخر نیاز داشت، دیدار برابر الدحیل را با تساوی به پایان برد تا به سرنوشت پرسپولیس گرفتار شود.

تیم فوتبال استقلال از ساعت ۲۰:۳۰ روز دوشنبه در هفته پنجم مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم الدحیل رفت که این بازی با تساوی یک به یک به پایان رسید. روزبه چشمی (۵۳) و ادنیلسون (۵۵) برای استقلال و الدحیل گل زدند.

آبی‌های ایران که برای امیدوار ماندن به صعود از گروه نیاز به پیروزی در این دیدار دارند، از همان ابتدا به دنبال نزدیک شدن به دروازه حریف بودند که در دقیقه ۱۲ نخستین خطر جدی را ایجاد کردند. در این دقیقه ضربه ایستگاهی نصیب آبی پوشان شد که این ضربه را پاتوسی به زیبایی زد اما توپ به تیر عمودی دروازه برخورد کرد.

در دقیقه ۲۱ تیم الدحیل صاحب یک ضد حمله خوب شد و دو بازیکن این تیم در موقعیت تک به دو با حسین حسینی قرار گرفتند اما دروازه بان استقلال با واکنشی تماشایی اجازه نداد دروازه اش باز شود.

در پنج دقیقه پایانی تیم الدحیل در ضد حملات خطرناک ظاهر شد و منتظر اشتباه مدافعان استقلال بود تا به گل برسد. استقلالی‌ها هم با استفاده از توپ‌های کوتاه سعی در نزدیک شدن به دروازه حریف داشتند که در نهایت تلاش دو تیم در نیمه اول نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل نداشت.

استقلال هم به سرنوشت پرسپولیس گرفتار شد/ تساویِ تلخ‌تر از شکست

نیمه دوم برای استقلال کمی متفاوت بود و این تیم با حملات بیشتری در تلاش برای رسیدن به گل بود که البته خیلی زود هم توانست به گل برتری برسد. در دقیقه ۵۳ توپ در رفت و برگشت درون محوطه جریمه به روزبه چشمی رسید که او با ضربه‌ای محکم دروازه حریف را باز کرد.

در حالی بازیکنان استقلال هنوز مشغول شادی بودند و تمرکز کافی روی بازی پیدا نکرده بودند، تیم الدحیل در یک ضد حمله حرفه ای توانست در دقیقه ۵۵ توسط ادنیلسون دروازه حسینی را باز کند تا کار برای شاگردان فرهاد مجیدی سخت شود.

در ادامه استقلال تلاش زیادی کرد تا بتواند گل برتری را به ثمر برساند و کار را برای صعود به بازی آخر بکشاند اما دفاع کم اشتباه الدحیل این اجازه را به شاگردان مجیدی نداد که به گل برسند.

با این تساوی استقلال ۵ امتیازی شد و حتی اگر دیدار آخر برابر العین را با برتری به پایان برساند و الدحیل برابر الهلال شکست بخورد، به دلیل شکست استقلال در بازی رفت برابر الدحیل که بازی مستقیم و رودرو محسوب می‌شود، نماینده ایران از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

 

خداحافظی زودهنگام نایب قهرمان با آسیا!

تیم فوتبال پرسپولیس نیز که فصل گذشته عنوان نایب قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داده بود نتوانست از مرحله مقدماتی صعود کند و حذف شد.

دیدار تیم‌های پرسپولیس و پاختاکور از هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا عصر دوشنبه به میزبانی تیم ازبکستانی برگزار شد که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر پاختاکور به پایان رسید تا شاگردان برانکو وداع زودهنگامی با لیگ قهرمانان داشته باشند.

تیم پاختاکور در نیمه اول صاحب دو موقعیت خیلی خطرناک شد که در دقیقه ۱۳ ضربه مهاجم این تیم به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت و چند دقیقه بعد هم ضربه بازیکن پاختاکور را بیرانوند به طور ناقص دفع کرد.

در دقیقه ۴۱ پرسپولیس این شانس را داشت که دروازه میزبان را باز کند که ضربه علیپور را دروازه بان پاختاکور دفع کرد. سرخپوشان در دقایق پایانی نیمه اول دو – سه موقعیت خوب داشتند که گلر حریف اجازه باز شدن دروازه اش را نداد.

در نیمه دوم صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه پاختاکور رخ داد که نظر داور استرالیایی بازی چیزی غیری از اعلام پنالتی بود. در دقیقه ۷۸ مدافع پاختاکور روی مهدی ترابی مرتکب خطا شد اما داور دستور به ادامه بازی داد.

در دقیقه ۸۵ بازی تیم پاختاکور توسط ایگور سرگیوف به گل رسید تا بازی با همین نتیجه به پایان برسد. در این صحنه سیدجلال حسینی در آفسایدگیری مرتکب اشتباه شد و مهاجم حریف از فرصت استفاده کرد و با ضربه‌ای محکم دروازه پرسپولیس را باز کرد.

با این نتیجه پاختاکور ۸ امتیازی شد و به صدر جدول صعود و سرخ پوشان با ۴ امتیاز در انتهای جدول ماندند تا عملاً از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close