اخبار بروجرد

راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در بروجرد ضروری است

روزهای بروجرد- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بروجرد گفت: راه اندازی مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد برای نگهداری از معتادان متجاهر در این شهرستان با توجه به شیوع ویروس کرونا ضروری است و عزم عمومی همه دستگاه‌ها مرتبط را می‌طلبد.

حسن بلوریان در جلسه شورای مواد مخدر بروجرد که در فرمانداری شهرستان برگزار شد، افزود: کمپ ماده ۱۶ (مرکز ترک اعتیاد اجباری با مدیریت دولتی) در شرایط فعلی از زیرساخت‌های اصلی برای ساماندهی معتادان متجاهر بوده که متاسفانه هنوز در بروجرد زیرساخت آن فراهم نشده و در صورت راه‎ اندازی می‎‌تواند شهرهای شمال و شمال‎ شرقی استان را پوشش دهد.

وی تصریح کرد: برای راه‎ اندازی این مرکز ساختمان فیزیکی در شهرستان وجود دارد فقط باید مجوز آن به شهرستان داده شود که اقدام به جمع آوری معتادان متجاهر کنیم.

معاون فرماندار بروجرد با بیان اینکه سلامت مردم اولویت کار ما است، بیان کرد: نیاز است در شهرستان مرکز ماده ۱۶ فعال شود تا بتوان شاهد اقدامات بهتر و موثرتری در راستای مقابله با مواد مخدر باشیم.

بلوریان اضافه کرد: با توجه به اینکه مقابله و مبارزه با اعتیاد درخواست تمام مردم جامعه است، در نتیجه مسوولان باید در این راستا اقدامات لازم را به صورت فعال انجام دهند تا بتوان این مهم را تحقق بخشید.

وی بیان کرد: انجام اقدامات فرهنگی در کنار برخورد جدی و قانونی با توزیع کنندگان مواد مخدر باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس اداره بهزیستی بروجرد بر ضرورت یک مرکز برای نگهداری معتادین متجاهر در بروجرد تاکید کرد.

کرم‌‎رضا پیردایه اظهار داشت: کمپ‎‌ها افراد خود معرف را نگهداری می‎‌کنند و کلیه پروتک‌های بهداشتی در آنها رعایت می شود اما در حال حاضر مسئله مهم وجود معتادین متجاره است که مکانی برای ساماندهی و نگهداری آنها به صورت شبانه‎ روزی وجود ندارد.

رییس اداره بهزیستی بروجرد خاطرنشان کرد: در صورت راه‎اندازی مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در شهرستان توان ظرفیت پذیریش از شهرهای اطراف را نیز دارد.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد در این جلسه گفت: عطاری‎‌های دارای مجوز و بدون مجوز باید تعیین تکلیف شوند.
شهرام ممدوحی تصریح کرد: برخی از عطاری‎‌ها در بروجرد اقدام به فروش متادون می‎کنند که در این راستا گشت‎های مشترکی که برگزار شده ۲عطاری متخلف پلمب شدند.

طبق ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر کسانی که برای درمان داوطلبانه به مراکز موضوع ماده ۱۵(ترک اعتیاد اختیاری) مراجعه نمی‌کنند، باید از سوی ضابط قضایی جمع‌آوری شده و با حکم قضایی به مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب با عنوان مراکز ماده ۱۶ منتقل شوند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close