اخبار لرستان

تنها ۷درصد خرم‌آبادی‌ها عوارض شهرداری می‌دهند/ احتمال تحقق ۶۵ درصد از بودجه ۲۵۱ میلیاردی

روزهای بروجرد- رئیس کمیسیون عمران شورای شهر خرم‌آباد گفت: امسال شاهد رشد ریالی بودجه شهر خرم‌آباد هستیم اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور و کاهش پروانه‌های ساخت، در خوشبینانه ترین حالت احتمالا ۶۵ درصد بودجه تحقق یابد.

سجاد بابایی در گفت‌وگو با فارس، بیان کرد: کل بودجه شهرداری در سال ۹۸ مبلغ ۲۵۱میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان است که نسبت به بودجه ۲۳۱میلیارد تومانی سال ۹۷ رشد ۹درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه بودجه سال گذشته شهرداری حدود ۸۰ درصد تحقق یافت، ‌افزود: امسال شاهد رشد ریالی بودجه شهر خرم‌آباد هستیم اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور و کاهش پروانه‌های ساخت در خوشبینانه ترین حالت احتمالا ۶۵ درصد بودجه تحقق یابد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر خرم‌آباد اظهار کرد: بودجه جاری شهر مبلغ ۱۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  است که شامل حقوق نیروهای ستادی، تنظیف ،فضای سبز و شرکتی می‌شود و بودجه عمرانی ۱۳۴ میلیارد و ۳۷۰ میلیون است که برای بهبود وضعیت پروژه‌های عمرانی مصوب شده و بر این اساس ۵۳ درصد بودجه امسال شهرداری به بخش عمرانی اختصاص یافته است.

بابایی با اشاره اینکه پل حاج عمران خرم‌آباد در روزهای آینده افتتاح خواهد شد، افزود: با افتتاح این پل مشکل ترافیکی شهر خرم‌آباد که ناشی از تخریب سه پل موقت این شهر بوده تا حدودی رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: سیلاب اخیر بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهری خرم‌آباد آسیب وارد کرده و این مشکلات با بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی رفع نخواهد شدِ بنابراین برای کاهش مشکلات اقدام به الویت بندی مشکلات کرده‌ایم که بر این اساس احداث پل اناری و پل چهاراه بانک در اولویت  قرار دارند.

رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر خرم‌آباد خاطرنشان کرد: طرح جامع بازنگری شهر خرم‌آباد و طرح تفصیلی توسط شهداری تهیه شده و در سال ۹۸ ابلاغ خواهند شد؛ لذا تمام ساختمان‌های که با این طرح‌ها مغایرت داشته باید تخریب شوند اما برای انجام این کار شهرداری خرم‌آباد توان مالی ندارد منتها در آینده برای این واحدها هیچ‌گونه مجوز ساخت‌وسازی صادر نخواهد شد.

بابایی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: با توجه به مشکلاتی که برای شهر به وجود آمده انتظار داریم که مردم با پرداخت عوارض خود در این راستا از شهرداری حمایت کنند؛ نکته قابل توجه این بوده که تنها ۷ درصد مردم خرم‌آباد عوارض پرداخت می‌کنند که اگر این میزان را به ۵۰ درصد برسانیم بسیاری از مشکلات شهر حل خواهد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close