اخبار جهان

ترامپ: می‌خواهم ایران بزرگ و قوی باشد!/ ایران بیاید درباره یک توافق جدید گفت‌وگو کنیم

روزهای بروجرد- رئیس جمهوری آمریکا درحالی که شدیدترین تحریم های را علیه مردم ایران اعمال کرده است، گفت: اگر تهران بخواهد برای دستیابی به توافقی جدید برای پایان دادن به برنامه هسته ای خود درخواست دهد، از گفت وگو استقبال می کنیم.

دونالد ترامپ یک روز پس از اعلام تحریم های تازه علیه ایران این مطلب را در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

وی ادامه داد: تنها کاری که آنها(ایران) باید انجام دهند این است که بیایند و بنشینند تا درباره یک توافق جدید گفت وگو کنیم. من در انتظار روزی هستم که بتوانیم به ایران کمک کنیم. من نمی خواهم به ایران آسیب برسانم، می خواهد آنها قوی و بزرگ باشند و اقتصاد بزرگی داشته باشند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین به دیدارهای جان کری با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و او را به خاطر نادیده گرفتن قانون ‘لوگان’ سرزنش کرد و گفت که باید به خاطر این مساله تحت پیگرد قضایی قرار گیرد اما مردم ما اینها را نمی گویند.

به گفته رییس جمهور آمریکا: “می‌دانید که جان کری با آنها زیاد صحبت می‌کند. جان کری بهشان می‌گوید که زنگ نزنند. این نقض قانون لوگان است و او باید بابت این تعقیب قضایی شود.”

او گفت: «از وقتی من [آمریکا را] از برجام خارج کردم، اقتصاد آنها (ایران) دچار آشوب شده است.تورمی دارند که نرخ آن بالاترین رقمی است که تا به حال شنیده‌ام. آخرهفته‌ها و حتی در طول هفته شورش در کشورشان اتفاق می‌افتد.»

رئیس جمهوری آمریکا در حالی از گفت وگو با ایران ابراز آمادگی می کند که روز گذشته در سالگرد خروج یکجانبه از توافق بین المللی هسته ای ایران و بازگرداندن تحریم های غیر قانونی، تمام فعالیت های مرتبط با صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس را تحت تحریم قرار داد.

او در ابتدای این دستور العمل اجرایی تاکید کرده است به سیاست فشار حداکثری خود علیه ایران ادامه خواهد داد.

از ترامپ پرسیده شد که آیا خطر درگیری نظامی با نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه وجود دارد؟

او در پاسخ گفت: «فکر می‌کنم می‌توان گفت که همیشه، نه؟ نمی‌خواهم بگویم نه، ولی امیدوارم که این اتفاق نیفتد. ما یکی از پرقدرت‌ترین کشتی‌ها را در جهان داریم که به آب انداخته شده و نمی‌خواهیم کاری بکنیم».

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close