اخبار ایران

سدهای غرب کشور در وضعیت پرشدگی قرار دارند

روزهای بروجرد- رییس گروه بهره‌برداری از سدهای کشور گفت: در حال حاضر اکثر سدهای غرب کشور در وضعیت پرشدگی قرار دارند که تمهیداتی را برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم اما باید اعلام کرد که وضعیت تمام سدهای پایدار است و هیچ مشکلی در سدهای غرب کشور نداریم.

وحید عسکری‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به میزان ذخیره سدهای غرب کشور، اظهار کرد: در حال حاضر میزان ذخیره سد کرخه، شش میلیارد مترمکعب ثبت شده و علی‌رغم صحبت‌هایی که درباره این سد مبنی بر ناپایداری گفته می‌شود این سد در سلامت کامل قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ذخیره سد دز حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب و ذخیره سد گتوند حدود چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب ثبت شده است. همچنین در سد کارون ۳ شاهد ذخیره حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعبی آب هستیم.

رئیس گروه بهره‌برداری از سدهای کشور با بیان این‌که در حال حاضر در سد کارون ۴ حدود دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب وجود دارد، اعلام کرد: سد مارون حدود یک میلیارد مترمکعب و سد سیمره حدود دو میلیارد مترمکعب ذخیره آب دارند.

وی با تاکید بر این مساله که سد کرخه سیلاب ۲۰۰ ساله را مهار کرده است، اظهار کرد: این سازه توانست سیلاب‌های با دبی متوسط ۵۹۰۰ مترمکعب بر ثانیه را به حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ مترمکعب در ثانیه تعدیل کند.

به گفته رئیس گروه بهره‌برداری از سدهای کشور، سد سیمره نیز توانست حجم بالایی از سیلاب‌های بالادست حوزه آبخیز را کنترل و از ورود سیلاب‌های مخرب به استان‌های لرستان و خوزستان جلوگیری کنند.

هم‌چنین بر اساس آمار ارائه شده موجودی آب مخازن سدهای کشور در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه، معادل ۳۸.۲ میلیارد مترمکعب ثبت شده به‌گونه‌ای که موجودی آب مخازن نسبت به سال گذشته در تاریخ مشابه ۶۲ درصد افزایش داشتهاست.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close