اخبار جهان

برای اولین بار یک موشک از غزه به شمال تل آویو اصابت کرد/ زخمی شدن ۷ اسرائیلی

روزهای بروجرد- پلیس رژیم صهیونیستی صبح امروز(دوشنبه) اعلام کرد: در پی اصابت یک فروند موشک به منطقه «کفار سابا» در شمال شرقی تل آویو که از نوار غزه شلیک شده بود، هفت اسرائیلی زخمی شدند.

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، ولید العمری مدیر دفتر الجزیره در رام الله در این باره گزارش داد: پیش ازآنکه پلیس اسرائیل از شلیک موشک غزه به یک منطقه در شمال شرقی تل آویو خبر دهد، آژیرهای خطر در مناطق وسیعی از شمال تل آیو به صدا درآمدند.

العمری افزود: این موشک مستقیما به یکی از منازل در شهرک صهیونیست نشین «مشمیرت» در داخل خط سبز اصابت و باعث تخریب آن شد.

به گفته وی، این موشک همچنین منجر به زخمی شدن شش اسرائیلی شد که دو تن از آنها در داخل منزل گیرافتاده اند.

خبرنگار الجزیره یادآور شد: این اولین بار است که یک فروند موشک از غزه به منطقه ای در داخل تل آویو می رسد و به مناطق واقع در شمال آن اصابت می کند.

براساس این گزارش، ارتش اسرائیل درپی شلیک این موشک گذرگاههای بیت حانون و کرم ابوسالم را بسته و در اطراف این منطقه طوق امنیتی ایجاد کرده است.

از سوی دیگر مقامات عالی رتبه رژیم صهیونیستی در حال بررسی پیامدها و عواقب این موشک هستند و احتمال استقرار گنبد آهنین اسرائیل در دیگر مناطق مطرح شده است.

واکنش نتانیاهو

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو در واکنش به اصابت موشک به شمال تل آویو سفر خود به آمریکا را که روز گذشته وارد این کشور شده، کوتاه کرد.

وی یادآور شده است که بلافاصله پس از دیدر با دونالد ترامپ به فلسطین اشغالی باز خواهد گشت.

نتانیاهو همچنین تهدید کرده که ارتش اسرائیل پاسخ بی سابقه ای به این موشک خواهد داد.

کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد: نام «شهید احمد الجعبری» روی این موشک حک شده بوده و این موشک دوربردترین موشکی بوده که از نوار غزه به سمت تل آویو شلیک شده است.

خبرنگار الجزیره در این باره گزارش داد: احتمالا رقبای انتخاباتی نتانیاهو از این حادثه به نفع خود بهره برداری و در قدرت وی برای محافظت از اسرائیل تردید کنند.

به گفته وی موشکی که به شمال تل آویو شلیک شده، داخل نوار غزه ساخته شده و تنها گردان های عزالدین قسام و جنبش جهاد اسلامی توانایی ساخت آن را دارند.

شلیک موشک از نوار غزه به شمال تل آویو در حالی صورت می گیرد که ارتش اسرائیل شب گذشته پایگاههای جنبش مققاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه را بمباران کرده بود.

رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که در واکنش به بالن های منفجره، این پایگاهها را بمباران کرده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close