اخبار ایران

وزیر اقتصاد: مگر می‌شود ۶۰درصد اقتصاد دست سپاه باشد؟/آمریکا ادعای بیهوده می‌کند

روزهای بروجرد- وزیر اقتصاد گفت: ادعاها و آمارهایی که آمریکایی‌ها در مورد سپاه می‌دهند، گزاف و بیهوده است، مگر می‌شود ۴۰ یا ۶۰ درصد اقتصاد کشور دست سپاه باشد؟

به گزارش مهر، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی شبکه‌های ضد انقلاب ادعا کرده‌اند که هدف آمریکایی‌ها برای اقدام علیه سپاه تحت فشار قرار دادن فعالیت‌های اقتصادی این نهاد است، گفت: این ادعاها و آمارهایی که می‌دهند، گزاف و بیهوده است. مگر می‌شود ۴۰ یا ۶۰ درصد اقتصاد کشور دست سپاه باشد؟ اگر ارقام‌هایی که اینها می‌گویند را جمع بزنید، به ۳ تا ۴ درصد می‌رسید. در برخی آمارها هم می‌گویند ۸۰ درصد اقتصاد در اختیار دولت است.

وی افزود: امروز حوزه خدمات، کشاورزی و صنعت کشور عمدتاً در اختیار بخش خصوصی است، بنابراین نباید به آمارهایی که آمریکایی‌ها می‌دهند اعتماد کرد. سپاه کارکرد اصلی خودش را دارد و وظیفه اش حفاظت از انقلاب اسلامی و مرزهای کشور است.

دژپسند تأکید کرد: مردم چهل سال است که با سپاه زندگی می‌کنند و یک رابطه دوطرفه میان ملت و سپاه پاسداران وجود دارد. اقتصاد ما هم یک اقتصاد متزلزل نیست که با این اقدام از سوی آمریکایی‌ها آسیب ببیند.

وزیر اقتصاد گفت: امروز دیگر بانک‌های نظامی هم نداریم و تمامی مؤسسات مالی مربوط به نهادهای نظامی در یک بانک دولتی ادغام می‌شوند، بنابراین دیگر نیروهای مسلح، مؤسسات مالی ندارند.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: قرارگاه خاتم به عنوان یک پیمانکار طرح‌هایی را انجام می‌دهد و در این مسیر گاهی برای وصول مطالباتش واگذاری‌هایی انجام می‌شود که این واگذاری‌ها در نهایت به بخش خصوصی سپرده می‌شود.

وی با اشاره به تسهیلات وزارت اقتصاد برای خسارت دیدگان سیل اخیر، گفت: مودیان مالیاتی که خسارت آنها بیش از ۵۰ درصد بود بدهی مالیاتی آنها بخشوده می‌شود.

دژپسند افزود: مصوبه کلی دیگر که ابلاغ کردیم آن است که تمام اشخاصی که کمک نقدی به مناطق سیل زده انجام می‌دهند، کمک‌های نقدی آنها جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی به حساب آید.

وزیر اقتصاد بیان کرد: علاوه بر اینها دیروز من یک تفویض اختیاری هم به گمرک کردم و آن اینکه تمام محموله‌هایی که از خارج برای هلال احمر و کمک به زلزله‌زدگان ارسال می‌شود را با اختیار تام ترخیص کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close