اخبار لرستان

انجام مطالعات ۳۶ سد در لرستان

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: در مجموع ۳۶ سد مطالعاتی (در حوضه کرخه ۱۶ سد و در حوضه کرخه ۲۰ سد) در استان در دست مطالعه هستند که پیشرفت مطالعاتی آنها در حد ۸۰ درصد است.

داریوش حسن‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات متمرکز وزارت نیرو برای سه پروژه مطالعاتی(سدهای خسروآباد، کاکا شرف و ماربره) ردیف اعتباری را برای مطالعه آنها اخذ کردیم.

وی ادامه داد: فراخوان سدخسروآباد داده شده و در مرحله انتخاب مشاور برای بازنگری مطالعات فاز یک و دو آن هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: مطالعات سد ماربره نیز به مشاوره ذیصلاح داده شده و قرارداد آن در حال مبادله برای بروز رسانی مطالعات مرحله اول و انجام مطالعات مرحله دوم است.

حسن‌نژاد اضافه کرد: بازنگری مطالعات اول و دوم سد کاکاشرف توسط مشاور در حال انجام است که مطالعات این سدها امسال انجام خواهد شد.

وی افزود: پس از انجام این مطالعات سدها فوق، در بودجه ۱۴۰۰ مجوز ماده ۲۳ آنها را از سازمان مدیریت و برنامه کشور بگیریم تا در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطرح و اعتبار برای آنها لحاظ شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه در مجموع ۳۶ سد مطالعاتی در لرستان در دست اقدام داریم، بیان کرد: از این تعداد در حال حاضر در حوضه کرخه ۱۶ سد و در حوضه کرخه ۲۰ سد در دست مطالعه هستند که پیشرفت مطالعاتی آنها در حد ۸۰ درصد است.

حسن‌نژاد اضافه کرد: از مجموع ۳۶ سد مذکور ۱۰ مورد آنها دارای تخصیص قطعی آب هستند که باید مجوز ماده ۲۳ آنها را اخذ کنیم و ردیف اعتباری برای اجرای آنها بگیریم.

وی گفت: با تکمیل مطالعات این سدها پیگیر اخذ ردیف اعتباری برای اجرای آنها خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: سدچول‌هول توسط شرکت آب نیرو در حال انجام است که مطالعات آن در دست اقدام و ۲۵ میلیون مترمکعب تخصیص آب دارد.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close