اخبار ایران

دبیرخانه انتقال پایتخت در وزارت راه تشکیل می‌شود/ ۵ شهر، گزینه مرکز سیاسی اداری ایران

روزهای بروجرد- عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به تشکیل دبیرخانه انتقال پایتخت سیاسی اداری کشور در وزارت راه و شهرسازی در آینده نزدیک گفت: ۵ شهر گزینه نهایی مرکزیت ایران هستند.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، در خصوص نتیجه جلسات شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکز زدایی از تهران، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار شد دبیرخانه انتقال پایتخت سیاسی اداری در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود.

به گزارش فارس وی با بیان اینکه برای مطالعه، امکان سنجی و برنامه ریزی انتقال پایتخت باید اقدامات لازم را انجام دهند، بیان کرد: ۵ گزینه برای پایتخت بعدی ایران مشخص شده ولی مکان یابی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. 

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: بعد از مکان یابی، امکان سنجی و مطالعه، برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای انتقال پایتخت در دستور کار است و بر همین اساس و با اتخاذ راه‌کارهای مناسب در نظر گرفته شده انتقال پایتخت ریالی برای دولت هزینه نخواهد داشت. 

ابوترابی با بیان اینکه برای انتقال پایتخت به ارائه لایحه از سوی دولت نیاز نداریم و در این زمینه قانون وجود دارد زیرا در سال ۹۴ قانونی در این زمینه تصویب شده است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جلسات شورایعالی انتقال مرکز سیاسی اداری کشور و ساماندهی تهران با ریاست جهانگیری، ۵ وزیر و ۴ نماینده مجلس به انتخاب صحن، به علاوه ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می‌‍شود.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “دبیرخانه انتقال پایتخت در وزارت راه تشکیل می‌شود/ ۵ شهر، گزینه مرکز سیاسی اداری ایران”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close