اخبار ایران

برنامه اصولگرایان در سال ۹۸ چیست؟

روزهای بروجرد- یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: «یکی از مسائل و اتفاقات مهم در سال ۹۷ هم که گریبانگیر هر دوجناح سیاسی کشور شد، از دست دادن پایگاه‌های اجتماعی بود و طی سال گذشته میزان اعتماد عمومی به جریان‌های سیاسی میان مردم تا حدود زیادی کاهش پیدا کرد؛ لذا به نظر من یکی از مسائل مهمی هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان با آن مواجه هستند همین بازسازی اعتماد عمومی است. آن‌ها باید بر خلاف گذشته به جای اینکه وقت و انرژی خود را صرف دعوا‌های سیاسی و جناحی کنند، معطوف به حل مشکلات مردم کنند. مادامی مطالبات ملت در میان این دعوا‌ها و تنش‌ها نادیده گرفته شود، نمی‌توان انتظار داشت که مردم همانند سابق به جریان‌های سیاسی اعتماد کنند.»

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا طی گفتگو با فرارو در خصوص استراتژی این جریان برای سال ۹۸ عنوان کرد: «درست است که از مدتی قبل آقای حدادعادل به عنوان رییس شورای وحدت اصولگرایان انتخاب شدند، اما هر تصمیم و نظری باید به تائید جمع برسد و هنوز برنامه مشخصی وجود ندارد که بخواهیم از ان به عنوان استراتژی نام ببریم. اما تنها مسئله موجود موضوع انتخابات در سال ۹۸ نیست. به عقیده من اصولگرایان باید در ابتدا گام دوم انقلاب را تبیین و راهکار‌ها و برنامه‌هایشان برای آن مشخص کنند. یعنی به گونه‌ای عمل کنند که فرمایشات مقام معظم رهبری در تمام سطوح جریان اصولگرا اجرایی شود و در دستور کار قرار گیرد.»

وی افزود: «اصولگرایان در این مسیر سه وظیفه مهم دارند. یکی اینکه بر اساس نقشه راهی که تعیین می‌شود حرکت کنند. دوم برای ایجاد کمربند امنیتی جمهوری اسلامی ایران، باید گام دوم مقاومت را هم دنبال کنند. سوم اینکه باید خودشان را برای نظام انقلابی که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره داشتند، آماده کنند. زیرا به هرحال یک نظام انقلابی نیازمند ساختار‌های متفاوت است که یکی از آن‌ها موضوع مجلس و انتخابات است. چراکه بدون داشتن یک مجلس انقلابی و جهادی ما نمی‌توانیم به نظام انقلابی که مقام معظم رهبری مطرح کردند، دست پیدا کنیم.»

او در پاسخ به این سوال که تا امروز اصولگرایان برای انتخابات مجلس چه اقداماتی انجام داده اند، گفت: «فعلا جلسات در حال برگزاری است که مهمترین آن‌ها جلسات با جامعه روحانیت مبارز است. از سوی دیگر در جریان اصولگرایی تا اینجای کار لابی‌های مختلفی شکل گرفته است که همه در تلاش هستند وحدت و انسجام مورد نیاز را ایجاد کنند؛ بنابراین این جلساتی که با جامعه روحانیت برگزار می‌شود همه احزاب و گروه‌های اصولگرا در آن شرکت می‌کنند و امیدواریم که در ادامه بتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم. البته تا این لحظه وارد دستور کار مسائل سیاسی نشدیم و جلسات عمدتا جنبه همکاری و همدلی داشته است. علاوه بر این‌ها سعی داریم فضایی ایجاد کنیم که اصولگرایان بیشتر از گذشته پاسخگوی مطالبات عمومی باشند و از ان حالت نگاه‌های جناحی و گروهی فاصله بگیرند.»

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: «یکی از مسائل و اتفاقات مهم در سال ۹۷ هم که گریبانگیر هر دوجناح سیاسی کشور شد، از دست دادن پایگاه‌های اجتماعی بود و طی سال گذشته میزان اعتماد عمومی به جریان‌های سیاسی میان مردم تا حدود زیادی کاهش پیدا کرد؛ لذا به نظر من یکی از مسائل مهمی هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان با آن مواجه هستند همین بازسازی اعتماد عمومی است. آن‌ها باید بر خلاف گذشته به جای اینکه وقت و انرژی خود را صرف دعوا‌های سیاسی و جناحی کنند، معطوف به حل مشکلات مردم کنند. مادامی مطالبات ملت در میان این دعوا‌ها و تنش‌ها نادیده گرفته شود، نمی‌توان انتظار داشت که مردم همانند سابق به جریان‌های سیاسی اعتماد کنند.»

کنعانی مقدم در پایان اظهار کرد: «بنابراین به نظر من یکی از مشکلاتی که نه صرفا اصولگرایان بلکه اصلاح‌طلبان هم با آن مواجه هستند همین بحران بی اعتمادی و عدم مشروعیت در سطح جامعه است. اگر آن‌ها نتوانند در زمان باقی مانده تا انتخابات به نحوی عمل کنند که مردم قانع شوند آن‌ها صرفا به دنبال قدرت و دعوا‌های سیاسی نیستند و می‌توانند گره‌ای از مشکلات جامعه باز کنند، قطعا در انتخابات سال آینده با مشکلات جدی مواجه خواهند شد؛ لذا باید هر دو جناح یک بازنگری جدی در رویکرد‌ها و سیاست‌های خود انجام دهند و به جای اینکه صرفا به دنبال صندلی‌های قدرت باشند، تلاش کنند که مطالبات عمومی مردم را تحقق بخشند.»

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close