ورزش

نگاهی به درآمدها و هزینه های پنج لیگ معتبر اروپایی در فصل نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۱۹

روزهای بروجرد- هزینه های نقل و انتقالات هر سال رو به فزونی است و این بار باشگاه های اسپانیایی با هزینه هایی سرسام آور در پی تقویت تیم های خود هستند.

طرفداری – باشگاه های حاضر در لالیگا تاکنون بیش از ۹۰۰ میلیون یورو برای خریدهای جدید خود هزینه کرده اند و این در حالیست که مدت زیادی از فصل نقل و انتقالات باقی مانده است.

به گزارش ترنسفرمارکت، باشگاه های اسپانیایی در حدود ۲۵۰ میلیون یورو بیشتر از باشگاه های انگلیسی در فصل نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۱۹ هزینه کرده اند. باشگاه های سری آ نیز با هزینه ای در حدود ۶۰۰ میلیون یورو درصدد هستند بار دیگر به جمع غول های اروپا بازگردند. باشگاه های بوندسلیگا نیز تاکنون بیش از ۵۲۶ میلیون یورو هزینه خریدهای جدید کرده اند و این در حالیست که هزینه خرید باشگاه های فرانسوی به ۲۰۰ میلیون یورو نرسیده است.

رئال مادرید با بیش از ۳۰۰ میلیون یورو هزینه برای جذب ۵ بازیکن جدید به تنهایی بیشتر از تمامی تیم های لیگ ۱ فرانسه هزینه کرده و یک سوم هزینه های باشگاه های لالیگایی به این تیم تعلق گرفته است. اتلتیکو مادرید نیز تاکنون ۱۹۶ میلیون یورو هزینه خریدهای جدیدش کرده و سهم بارسلونا ۱۱۳ میلیون یورو بوده است.

اما باشگاه های اسپانیایی ۶۰۲ میلیون یورو از بابت فروش بازیکن هایشان عایدی داشته اند و از این منظر نیز رکورددار هستند. این مبلغ برای باشگاه های ایتالیایی بیش از ۴۶۲ میلیون یورو بوده و اما باشگاه های فرانسوی با حدوداً ۴۰۰ میلیون یورو درآمد، نزدیک به دو برابر هزینه برای خرید، از بابت فروش عایدی داشته اند. باشگاه های انگلیسی و آلمانی به ترتیب با ۳۲۹ و ۳۲۰ میلیون یورو فروش در رده های بعدی قرار گرفته اند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close