اخبار بروجردویژه ها

بروجردی: راه آهن بروجرد ۱۰۰ کیلومتر مسیر بین المللی مدیترانه را کوتاه تر می کند/ انتقاد از کندی انجام پروژه

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد در مجلس، از دولت به جهت عدم تکمیل خط راه ­آهن بروجرد به خط بین المللی مدیترانه انتقاد کرد و گفت: لزوم توجه به این پروژه با توجه به ایمنی بالای خطوط ریلی الزامی است.

علاءالدین بروجردی در گفت­ وگو با خانه ­ملت درباره خط راه ­آهن دورود- بروجرد به سمت ملایر و غرب کشور که به خط بین المللی عراق  و مدیترانه وصل می­ شود، گفت: این خط راه آهن در حال حاضر از مسیر استان مرکزی خط جنوب به غرب می­رود، خط بروجرد حدود ۱۰۰ کیلومتر این فاصله را کوتاه تر خواهد کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عملیات نهایی این خط راه آهن با وجود اینکه از ردیف بودجه برخوردار است و از دولت قبل آغاز شده اما مانند برخی دیگر از پروژه­ ها کُند و بودجه ریزی قطره چکانی است، در مذاکرات دولت ۴ میلیارد تومان برای تملک زمین اختصاص داده شد و در بودجه سال ۹۸ حدود ۵ میلیارد به این مبلغ اضافه شد، دولت از این حرکت لاک پشتی با توجه به اهمیت ارتباط ریلی و ایمن بودن آن باید فاصله بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، افزود: با توجه به اینکه سالانه ۱۵ تا ۶ هزار نفر جان خود را در جاده ها از دست می­ دهند دولت باید تحول شگرف در استان لرستان و بروجرد رقم بزند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close