اخبار بروجرد

گزارشی از جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان بروجرد/ کارت زرد به اداره ورزش و جوانان

روزهای بروجرد- جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان بروجرد در حالی برگزار شد که غیبت برخی از مدیران لز یک سو و بی‌برنامگی برخی دیگر از سویی موجب شد که جلسه عملا دستاوردی نداشته باشد.

به گزارش فارس، با شنیدن نام پر طمطراق ستاد ساماندهی امور جوانان ناخودآگاه ذهن‌ها به این سمت می‌رود که قرار است در این ستاد تصمیمات کلان و یا حداقل سازنده‌ای برای امور مختلف مربوط به قشر جوان اتخاذ و اجرایی شود.

این در حالی است که این ستاد در بروجرد عملاً کارایی خود را از دست داده و تنها به جلسه‌ای برای دورهمی مدیران و صحبت‌های کلیشه‌ای و کلی گویی‌های آنان تبدیل شده است.

متاسفانه آنکه با وجود انتقادهای مکرر به این ستاد و ماهیتی که عملاً غیر کاربردی شده است، در هر جلسه شاهد غیبت جوانان و جای خالی کارشناسان ای هستیم که نظرات کاربردی آنان راهی در این جلسات ندارد

با همه این تفاسیر باید گفت که ستاد ساماندهی امور جوانان در بروجرد عملا به جلسه‌ای برای گرد هم آمدن مدیران میانسالی تبدیل شده است که خیلی از آن‌ها با نیازها و مشکلات جوانان امروزی بیگانه بوده و یا حتی برنامه و پیشنهادی برای آنان ندارند.

اصلا انگار قرار است هر بار این ستاد رویه‌ای رو به جلو نداشته بلکه چند پله هم عقب گرد داشته باشد طوری که جلسه امروز آنقدر آشفته و بی برنامه بود که فرماندار برای دقایقی تصمیم به لغو آن گرفت.

در ابتدا غیبت بسیاری از مدیران عضو ستاد ساماندهی امور جوانان و انتقاد بر نحوه اطلاع‌رسانی از سوی اداره ورزش و جوانان به عنوان دبیر ستاد چند دقیقه‌ای از وقت جلسه را به خود اختصاص داد و انتقاد شدید فرماندار از این اداره را به دنبال داشت.

سپس طبق معمول فرماندار به دنبال مصوبات جلسه پیشین رفت، تا پیش از ورود به موضوع جدید و تصویب مصوبات تازه دریابد که کارها تا کجا به پیش رفته و آیا نیازی به مصوبه جدید هست یا خیر.

اما دید که عملاً اتفاقی در خصوص پیگیری و اجرای مصوبات جلسه پیشین از جمله ازدواج و تعالی خانواده‌ها، ارائه تسهیلات ارزان قیمت به زوج‌های جوان توسط نهادهای حمایتی و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی درباره ازدواج رخ نداده است.

بی‌اطلاعی اداره ورزش و جوانان از چند و چون اجرای مصوبات پیشین و حتی عدم پیگیری آن‌ها حسابی داد فرماندار را درآورد، تا آنجا که نزدیک بود عملا منجر به تعطیلی جلسه شود.

با دیدن جلسه امروز آن هم با وجود مدیران غایب و یا حاضر اما بی‌ذوق دلم خیلی برای جوان‌های شهرم سوخت، همان‌هایی که برای حل مشکلاتشان به برگزاری جلساتی اینچنین دل‌خوش کرده و چشم به راه تدبیر مسوولان هستند.

اداره ورزش و جوانان کارت زرد گرفت

فرماندار بروجرد با انتقاد از تصویب مصوبات متعددی که بسیاری از آن‌ها قابلیت اجرا ندارند، گفت: چندین بار است که در جلسات تکرار می‌کنم باید مصوبه‌ای را از تصویب بگذرانیم که بشود آن را اجرا کرد.

عبدالرحیم رحیمی با انتقاد شدید از اهمال اداره ورزش و جوانان در پیگیری مصوبات پیشین اظهار کرد: این اداره به عنوان دبیر جلسه موظف به پیگیری و رصد نحوه و چگونگی اجرای مصوبات و احیاناً مشکلات پیش راه آن‌ها است.

وی عنوان کرد: وقتی دبیر جلسه مصوبات را پیگیری نکرده و هیچ اطلاعاتی درباره چند و چون اجرا یا عدم اجرای آن‌ها ندارد، یکی به من بگوید پس فلسفه وجودی‌اش چیست؟

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: اگر دبیر نمی‌داند که مصوبات انجام شده یا نه پس چه کسی باید این را بداند، این یعنی که اداره ورزش و جوانان ۱۰۰ درصد مقصر است.

رحیمی با انتقاد به یکی دیگر از مصوبات جلسه پیشین مبنی بر ارائه تسهیلات ارزان قیمت به زوج‌های جوان توسط نهادهای حمایتی افزود: نهادهایی که بر اساس سهمیه نسبت به پرداخت تسهیلات بلاعوض یا کم بهره به مددجویان تحت پوشش خود اقدام می‌کنند، پس فلسفه این مصوبه آن هم بدون تامین اعتبار لازم و یا حتی الزام این نهادها چه بوده است؟

وی ادامه داد: موضوع آنجا جالب می‌شود که کمیته امداد به عنوان یکی از نهادهای حمایتی مربوطه حتی از این مصوبه و سهم واگذار شده به آن اطلاع نداشته و در جریان نبوده است.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: وقتی اداره ورزش و جوانان اقرار می‌کند تنها کاری که انجام داده این بوده که مصوبه را به ادارات عضو ستاد ابلاغ کرده، به آن معنا است که از صفر تا صد کار حتی یک درصد را هم انجام نداده است.

روال کار را کاملا تغییر می‌دهیم

رحیمی با تاکید بر اینکه تشکیل کارگروه‌های ستاد ساماندهی امور جوانان قطعا اهدافی را دنبال می‌کند، گفت: بر همین اساس نیز وظایفی برای هر یک از دستگاه‌های عضو تعریف شده است، بدون شک هدف این ستاد این نبوده که مدیران ادارات را دور هم جمع کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی در بروجرد در مرحله تشکیل جلسه و دعوت اعضای آن مشکل داریم، چطور می‌توان به اجرای مصوبات راهگشا و اثرگذار برای جوانان خوش‌بین بود.

فرماندار بروجرد با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ روال برگزاری این جلسه کاملا تغییر می‌کند، بیان کرد: قبول کنیم که اعضا حتی موضوع جلسه از موضوع جلسه بی‌خبر بوده‌اند و همین نقیصه موجب شده که هنوز هم در مباحث تئوری مانده و در جا بزنیم.

مدیران کم کار و بی‌برنامه رفتنی‎اند

رحیمی با تاکید بر ضرورت واکاوی و چکش‌کاری موضوعات مربوط به جوانان اظهار کرد: در سال ۹۸ باید کارها در ستاد ساماندهی امور جوانان تخصصی پیشرفته و تنها در چند موضوع محدود و به دور از پراکندگی و تعدد مصوبات خلاصه و محدود شود.

وی عنوان کرد: به این ترتیب برای سال آینده چند موضوع اولویت‌دار در حوزه جوانان را در دستور کار جلسات ستاد قرار داده و با استفاده از نظرات کارشناسانه نخبگان و کارشناسان امر به پیش می‌بریم.

فرماندار بروجرد با انتقاد از مدیران کم کار و بی‌برنامه تاکید کرد: مدیرانی که این رویه کاری را دنبال می‌کنند، جایی در مجموعه مدیریتی این شهرستان ندارند و بهتر است خود مقدمات رفتنشان را فراهم کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close