لرستان

وجود ۲۵۰۰ پروژه نیمه تمام در لرستان/ تکمیل ۱۲۲ پروژه کلیدی استان نیازمند ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار

روزهای بروجرد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در لرستان وجود دارد که ۱۲۲ پروژه آن کلیدی است.

به گزارش فارس، علی هادی‌چگنی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در لرستان وجود دارد که ۱۲۲ پروژه آن کلیدی است و در صورت بهره‌برداری تحول عظیمی را در شاخص‌های اقتصادی استان ایجاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت و تکمیل این ۱۲۲ پروژه حدود ۴ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف عمرانی، تسهیلات بانکی و دیگر منابع نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به برنامه عملیاتی توسعه ۴ ساله استان بیان داشت: این برنامه در ۱۴ بخش تدوین شده که بندهای ۹ و ۱۰ آن مختص شاخص‌های علم و فناوری است و منابع آن در اختیار دستگاه‌های اجرایی بوده که از طریق بخش خصوصی، کمک‌های خیرین و تبصره ۱۹ قانون برنامه بودجه تامین نمایند.

چگنی اظهار داشت: ضمن امکان رصد شدن فعالیت‌های خروجی شاخص‌ها، می‌توان تغییرات ملموس توسعه را نیز در این برنامه راهبردی ارائه داد.

وی با بیان اینکه در بخش علم و فناوری ۱۳ شاخص خاص و ۲۰ شاخص عمومی مطرح شده است، افزود: دانشگاه‌های لرستان، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ علوم پزشکی هر کدام به ترتیب ۶، ۴ و ۳ شاخص را دارا هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان مهمترین راهبرد و اهداف بخش توسعه علم و فناوری را ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری خواند و گفت: همچنین توسعه دانشگاه‌های لرستان به عنوان قطب علمی منطقه، گسترش رشته‌های تخصصی و توسعه و تجهیز مراکز علمی از دیگر اهداف برنامه هستند.

چگنی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۵ شرکت فعال در استان وجود داشته که در سال ۱۴۰۰ بایستی به ۱۵۰ شرکت افزایش یابند، همچنین ۱۷ شرکت دانش‌بنیان فعال هستند که بایستی تا افق ۱۴۰۰ به ۴۳ شرکت برسد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close