اخبار بروجرد

عباس گودرزی: تصویب CFT خود تحریمی است/دولت برجام را رها کند

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس تاکید کرد مسئولان بجای سیاسی کاری، باید پاسخگویی را پیشه کنند.

به گزارشخانه ملت، عباس گودرزی در نشست علنی سه شنبه ۲۱ اسفندماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: چهل سال از عمر با برکت انقلاب سپری شده و دستاوردهای بزرگی نیز حاصل شده است. از ابتدا تاکنون در حوزه های مختلف پیشرفت های زیادی ایجاد شده که به برکت مجاهدت شهدا، ایستادگی و پایداری ملت ایران و رهبر انقلاب بوده است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس آرمان اصلی انقلاب اسلامی ایران، گستردن عدالت امری مهم است لذا مباحثی که مطرح می شود از این دیدگاه است. نگاه جمهوری اسلامی در راستای گستردن عدالت که مبتنی بر بالاترین تقواها است و به تعبیر رهبر انقلاب از یک نماز خوب و روزه گرم تابستان بالاتر است؛ بنابراین نقدهایی از این دیدگاه می شود زیرا انقلاب کردیم برای عدالت که خوشبختانه گام های اساسی نیز برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده باید به طور جدی به موضوع تامین کالاهای اساسی پرداخته شود، ادامه داد: چرا دولت و نمایندگان اهتمام لازم در این زمینه به خرج نمی دهند؛ در سال جاری ۱۱ میلیارد دلار و در بودجه سال آینده ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی پیش بینی شده است. رییس بانک مرکزی اعلام کرد بیشترین پول به جیب دلالان می رود از این رو چرا مسئولان فکر جدی نمی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: کالای اساسی و بسته های کالایی به درستی ارائه شده است. آیا کارگران ساختمانی در حوزه های انتخاباتی سبد کالا دریافت کرده اند؟. مردم روستاهای دور افتاده و محروم چه بهره ای از ۱۱ میلیارد دلار سال جاری داشته اند که حاضر نیستیم اصلاح اساسی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه کالاهایی که ارز دولتی گرفته اند تورم‌شان بیشتر از کالاهایی است که ارز دولتی دریافت نکرده اند از این رو ضرورت دارد دولت برای پیشگیری از بوجود آمدن سلطان هایی از قبیل سلطان سکه، کاغذ، شکر و غیره اقدام کند. این سلطان ها محصول سیاستگذاری غلط، عدم نظارت صحیح و نداشتن جرات در ایجاد تحول است.

گودرزی افزود: باید سیاست تامین کالای اساسی در کشور تغییر کند؛ ایجاد رانت و فساد برای دلالان، عدم شفافیت در توزیع منابع ارزی، عدم توفیق دولت در کنترل قیمت ها، آسیب جدی به تولید داخل، بالارفتن قمیت ها، بی عدالتی در توزیع کالاهای اساسی و نیازهای ضروری مردم و عدم دسترسی مردم مستضعف به این اقالام به خصوص کارگران ساختمانی و مردم روستاها و کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه و حمایتی نیستند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید از روزمرگی بیرون بیاید و هیات رییسه رویه کار را تغییر دهند. مدتی درگیر بودجه، استانی شدن انتخابات و غیره بوده ایم در حالی که ضرورت امروز کشور در خصوص مسائل انتخاباتی و غیره نیست.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسئولان باید به قوه مقننه پاسخگو باشند و اگر پاسخی نداشتند فارغ از دیدگاه های جناجی از آنها مطالبه صورت بگیرد و وزیر دیگری را جایگزین شود.

وی ادامه داد: مسئولان بجای سیاسی کاری، باید پاسخگویی را پیشه کنند. قراردادهایی که دولت بر آنها اصرار دارد تا همینجا کافی است. برجام امضاء و اجرایی شد، اف ای تی اف امضاء و بیشترین بندها اجرایی شد اما اتفاقی رخ نداده است. آیا قرار است با سی اف تی دست و پایمان را ببندد و کشور را مبتلا به خودتحریمی کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close