اخبار ایران

امام جمعه موقت تهران: ادامه فعالیت تلگرام حرام است / گرانی گوشت ربطی به انقلاب ندارد

ادامه فعالیت پیام رسان تلگرام که موجب سلطه اجانب می‌شود طبق صحبت صریح قرآن حرام بین است.

روزهای بروجرد- امام جمعه تهران گفت: اصلاح وضع معیشتی مردم و عظم جهادی مبارزه با گرانی لجام گسیخته سرسام آور یکی از ضروریات امروز ما است. خیال کردند این انقلاب است که سرنوشت گوشت را چنین کرده است.

به گزارش ایسنا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: در اوایل انقلاب فداکاری‌های مردم را دیدیم، مردم چشم‌داشتی نداشتند؛ اما کم‌کم پست‌های ریاست‌جمهوری، مجلس، استانداری‌ها و امثال آن‌ها آمد و دل‌ها را متزلزل کرد.

وی ادامه داد: در قیامت اولین سوالی که از ما می‌شود درباره امانت‌داری انقلاب است. می‌پرسند مسئولین چه کردید، عدالت را برقرار کردید یا نه؟ یا عده‌ای خوردند و عده‌ای از گرسنگی مردند؟ این نقاط ضعف است که مقداری مردم را ناراحت کرده است. خیال کردند این انقلاب است که سرنوشت گوشت را چنین کرده است؛ نه این انقلاب هرجا رفته است عظت آفریده است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: دشمنان ما بدانند این انقلاب می‌ماند؛ خودشان نابود می‌شوند.

موحدی کرمانی در خطبه‌ی دوم این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به بیانیه گام دوم منتشر شده از سوی مقام معظم رهبری گفت: باید با راهکار‌های عملی زمینه اجرایی شدن این بیانیه مهم را فراهم کنیم. صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نخبگان زمینه عینیت بخشی آن را فراهم کنند. باید مبنای برنامه و بودجه ریزی سالانه بر اساس علم و پژوهش، معنویت، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و عظت در روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و موضوع سبک زندگی قرار گیرد.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم بیانیه جامع پردازی برای تحقق تمدن اسلامی است که شکل حقیقی آن در زمان ظهور حضرت بقیة‌الله عظم نمایان می‌شود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: انقلاب اسلامی با حضور مردم گام اول را به خوبی برداشته است. برای ساخت جامعه اسلامی باید با بازبینی نظاماتی، چون آموزشی، بودجه ریزی اداری و اقتصادی نظاماتی را متناسب با فرهنگ دینی تنظیم کرد. دشمن که اهمیت این موضوع را به خوبی می‌داند سعی می‌کند با ارائه نسخه غربی مدیریت کشور را به سمتی که باعث تسلط آنان بر کشور می‌شود ببرند.

وی ادامه داد: اصلاح وضع معیشتی مردم و عزم جهادی مبارزه با گرانی لجام گسیخته سرسام آور یکی از ضروریات امروز ما است. باید هزینه‌های جاری کاهش یابد. باید املاک و اموال دولت و دستگاه‌های اجرایی به فروش برسد. برخی از واگذاری‌ها شائبه برانگیز است.

موحدی کرمانی تصریح کرد: همه امورات از قبیل: بانک و صنعت روی فضای مجازی متمرکز شده است. طبق سند چشم انداز توسعه زیرساخت اینترنت از جمله وظایف وزارت ارتباطات است. حواشی سیاسی نباید وارد مقوله اقدامات وزارت ارتباطات شود. برای حفظ ارزش‌های انقلابی باید روی اینترنت بومی تمرکز کرد. همان کاری که چینی‌ها کردند ما هم می‌توانیم. هشتاد درصد از فضای مجازی جهانی در اختیار آمریکایی‌ها است. دولت همان‌گونه که موظف است در همه زمینه‌ها توسعه تکنولوژی ایجاد کند لازم است قانون استفاده کنندگان از فیلترشکن‌ها تدوین و تصویب شود.

وی ادامه داد: چه قدر باید به ارزش‌ها هجمه وارد شود تا ما در سیاست‌هایمان تجدید نظر کنیم. اگر بنیه مجازی مثل بنیه دفاعیمان مجهز نشود دشمن از این ناحیه حمله می‌کند. لازم است تلاش مضاعفی برای از بین بردن حملات سایبری بویژه در بخش‌های حساس بانکی و نفتی انجام گیرد. ضرورت مدیریت و کنترل فضای مجازی از سوی نظام و بهره‌مندی صحیح از فضای مجازی از ضروریات است.

امام جمعه تهران افزود: لزوم بهره مندی مناسب از فضای مجازی و اینترنت جهت گسترش تشیع حتمی است. باید مطابق سند ملی اطلاعات حرکت کرد. چرا بومی سازی فضای مجازی اجرایی نشده است؟ ادامه فعالیت پیام رسان تلگرام که موجب سلطه اجانب می‌شود طبق صحبت صریح قرآن حرام بین است.

وی گفت: چرا در فضای مجازی قهرمان سازی کاذب صورت می‌گیرد؟ اخلال در وحدت ملی، ایجاد اختلاف میان اقشار جامعه، دسترسی بیگانیگان به اطلاعات کشور، انتشار و توزیع و تجارت محتوای مستهجن، اهانت به مقدسات و ارزش‌های اسلامی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از جمله آسیب‌های تلگرام است. امیدوارم مسئولین مربوطه از خواب بیدار شوند.

وی در رابطه با سفر بشار اسد به ایران نیز گفت: خبری که در هفته گذشته در راس اخبار خبرگزاری‌های منطقه و دنیا قرار گرفت و از آن به عنوان نمایش اقتدار ایران نام برده شد سفر رئیس جمهور سوریه به ایران بود. این سفر از جهات مختلف قابل بررسی است. از هشت سال قبل این اولین بار است که بشار اسد به کشوری جز سوریه سفر می‌کنند، مخالفین بشار ادعا می‌کردند که او در دمشق محاصره شده است. ماهواره‌های جاسوسی آسمان سوریه را تحت نظر دارند؛ او در این شرایط سفر می‌کند و به سلامت بر می‌گردد.

موحدی کرمانی ادامه داد: این سفر قدرشناسی سوریه از ایران بویژه از رهبر معظم است. بشار علت سفرش را تشکر و تبریک حضوری چهل سالگی انقلاب دانست. این سفر پیام روشنی به اسرائیل و همپیمانان آمریکایی داشت که ایران در سوریه می‌ماند. کشور‌های عربی پیشنهاداتی ۱۰ الی ۲۰ میلیارد دلاری و تضمین ادامه حکومت بشار و خاندان او را در مقابله قطع ارتباط با ایران داشتند؛ اما بشار تسلیم تهدید‌ها نشد برای همین اینچنین مورد استقبال مقام معظم رهبری قرار گرفت. این سفر تحولی در انسجام جبهه مقاومت محسوب می‌شود.

وی با انتقاد از نشست ورشو گفت: اقدام اخیر آمریکا در ورشو برای ایجاد ائتلاف علیه جمهوری اسلامی به شکل مفتضحانه‌ای شکست خورد. در این کنفرانس کشور‌های بزرگ حضور نیافتند و برخی کشور‌های اروپایی در سطح نماینده حاضر شدند. خود امریکایی‌ها اذعان داشتند که دستاوردی نداشته است.

خطیب نماز جمعه تهران با تسلیت شهادت سربازان مرزی توسط عوامل توریستی در مرز پاکستان گفت: مسئولین پاکستان بدانند که حسن همجواری یک معادله دو طرفه است تا به حال مبنای جمهوری اسلامی ایران بر این بوده است؛ انتظار می‌رود دخالت‌های سعودی-اماراتی دوستی این دو کشور را خدشه دار نکند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close