اخبار بروجرد

آیین نکوداشت شاعر بروجردی برگزار شد

روزهای بروجرد- شاعر بروجردی خواستار ایجاد دبیرخانه دائمی کنگره شعر «پدر» در شهرستان بروجرد شد.

به گزارش ایکنا، آیین نکوداشت ادیب و شاعر بروجردی سید علی‌اشرف شریعتمداری عصر جمعه، هفدهم اسفند در تالار عبدالحسین زرین‌کوب مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد برگزار شد.

در این مراسم که با حضور ناصر دولتشاه، معاون فرهنگی و فرید رحمتی، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، حسن بلوریان، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان بروجرد، موسی نیکوکار، رئیس شورای اسلامی شهرستان بروجرد و جمع کثیری از مدیران استان و شهرستان، اساتید، شاعران و ادیبان شهرستان بروجرد و اعضای انجمن ادبی استاد مهرداد اوستا و انجمن‌های ادبی سطح شهرستان برگزار شد، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در رابطه با بزرگان و جایگاه شهرستان بروجرد از نظر فرهنگی، فقهی، علمی، تاریخی و هنری و … و همچنین جایگاه شعر و ادبیات در فرهنگ عمومی جامعه و خدمات ارزنده و ماندگار سیدعلی اشرف شریعتمداری مباحثی را بیان کرد.

در ادامه این مراسم، کلیپی که به همین مناسبت در معرفی خدمات ارزنده و ماندگار ادیب و شاعر سیدعلی اشرف شریعتمداری توسط هنرمند فعال ظفر پژوهش و مؤسسه کوچه فیلم زاگرس، تدوین و تنظیم و تهیه شده بود، پخش شد.

در ادامه مراسم از تابلوفرش مزین به چهره سیدعلی اشرف شریعتمداری که به همین مناسبت از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد تهیه شده بود، رونمایی شد.

همچنین در ادامه مراسم شاعر فرهیخته و استاد صاحب‌نظر و سبک در حوزه ادبیات محمدرضا روزبه مباحثی را در رابطه با جایگاه شع رو شاعری بیان کرد.

در قسمت بعدی مراسم از تابلوی تحریر شده خوشنویسی و تذهیب استاد مسعود تقوی مزین به اشعاری که به همین مناسبت در وصف سید علی‌اشرف شریعتمداری سروده شده بود، رونمایی شد.

در بخش بعدی آیین نکوداشت، استاد رحیم رفیع‌منش با تار خود با همراهی یگانه، استاد ضرب، قطعاتی را به‌مناسب این آیین نواختند.

در ادامه سیدعلی اشرف شریعتمداری، شاعر بروجردی ضمن بیان خاطراتی از بزرگان بروجرد به‌ویژه استاد فرهیخته عبدالحسین زرین‌کوب و علامه سید جعفر شهیدی و استاد مهرداد اوستا و بزرگان دیگر و تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این مراسم و شرکت چشم‌گیر مردم فرهنگ‌مدار در این مراسم، از حضور مدیر‌کل درخواست ایجاد دبیرخانه دائمی کنگره شعر پدر را کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close