اخبار بروجردلرستانویژه ها

مدیر عامل آب و فاضلاب لرستان: در شهرستان‌های بروجرد، دورود، ازنا و الیگودرز با مشکل آب مواجه هستیم

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با قیاس زیرساخت‌های روستایی استان با کل کشور، گفت: متاسفانه از لحاظ زیرساخت‌های روستایی جز ۵ استان پایین کشور هستیم و این نگران کننده است.

حمیدرضا کرم‌وند با حضور در ویژه‌برنامه “چَک‌چِنه” رکنا، با اشاره به اینکه لرستان تنها استانی است که جهت تامین آب شرب از سدها بهره نمی‌برد، اظهار داشت: بایستی در زمان فصل گرما تمهیدات و اقدامات لازم جهت رویایی با تنش‌آبی و بحران آب انجام بپذیرد، این در حالی‌ است که استان در سال آبی گذشته با کاهش شدید باران مواجه بوده و با توجه به اینکه عمده جمیعت استان ما در حوزه کرخه قرار دارد مشکلات بیشتری را در بخش آب تجربه می‌کنیم و به همین سبب در حال حاضر در شهرستان‌های بروجرد، دورود، ازنا و الیگودرز با مشکل آب شرب مواجه هستیم.

وی تکمیل نشدن سدها را دلیل عدم بهره‌مندی استان از آب شرب آن‌ها عنوان کرد و افزود: اگر سدهایی با کاربری آب شرب در استان وجود داشته باشد مطمئنا کمتر با مشکلات آبی مواجه خواهیم بود، ضمن اینکه وزارت نیرو در پی تحقق این موضوع در استان است و پیگیری‌ها و اقداماتی نیز صورت گرفته است که امیدوارم سدهایی که عملیات اجرایی آن آغاز شده هر چه سریعتر تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه هشتمین استان با تعداد روستاهای زیاد در کشور هستیم، تصریح کرد: حدود ۳ هزار روستا در سطح استان داریم که از این تعداد ۱۶۰۰ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند و ۱۴۰۰ روستا نیز یا از آب چشمه‌ها و رودخانه‌ها استفاده می‌کردند که متاسفانه با بحران خشک‌شدن آب چشمه‌ها و رودخانه با مشکل کم‌آبی و گاها بی‌آبی مواجه شده‌اند، کما اینکه ما در روستاهای دلفان هم‌اکنون با چنین بحرانی مواجه هستیم.

کرموند به روستاهای آبرسانی شده طی دوسال گذشته اشاره کرده و افزود: بالغ بر ۲۰۰ روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

وی زیرساخت‌های روستاها و حتی روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان را نامناسب دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از چاه‌ها در روستاها یا کم عمق هستند و یا با آب دستی پر می‌شده‌اند که در تلاش هستیم این زیرساخت‌ها را ارتقاء دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با قیاس زیرساخت‌های روستایی استان با کل کشور، گفت: متاسفانه از لحاظ زیرساخت‌های روستایی جز ۵ استان پایین کشور هستیم و این نگران کننده است.

کرم‌وند به اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی، در جهت رفع مشکلات زیرساختی روستاها اشاره کرد و بیان داشت: با استفاده از ظرفیت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) و قرارداد خوبی که با این قرارگاه بسته شده، عملیات آبرسانی در بسیاری از روستاها در سطح استان آغاز شده که با تکمیل این پروژه‌ها شاهد این خواهیم بود که بخش عمده‌ای از مشکلات بی‌آبی در روستاها کم شود.

وی به استفاده از ظرفیت خیرین آبرسان در استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه خیرین پای کار بوده و تاکنون هم کارهای خوبی انجام داده‌اند و اخیرا هم با حضور آقای ابراهیمی از خیرین آبرسان، مشکل تعدادی از روستاها حل و آبرسانی شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، گفت: ما در جهت آبرسانی به روستاها از اعتبارات عمرانی و ملی استفاده می‌کنیم و خوشبختانه استاندار و معاون عمرانی استانداری همکاری و اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close