اخبار لرستان

۴۰۷ کودک کار در لرستان شناسایی شد

روزهای بروجرد- مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: امسال ۴۰۷ کودک کار در این استان شناسایی شدکه ۳۰۷ نفر از آنها در خرم آباد دارای پرونده هستند.

فاطمه زهرا توکلی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سال گذشته یک مرکز نگهداری از کودکان کار و امسال نیز ۲ مرکز نگهداری کودکان کار در خرم‌آباد و بروجرد راه‌اندازی شده است.

وی افزود: براساس دستورالعمل وزارت کشور ۱۱ دستگاه درگیر ساماندهی کودکان کار هستند که باید در این راستا فعالیت داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به فعالیت کارگروه ساماندهی کودکان کار گفت: این کارگروه با هماهنگی معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان به منظور پیگیری موضوع کودکان کار راه‌اندازی شده است.

توکلی با اشاره به طرح غربالگری سلامت کودکان کار اظهار داشت: این طرح با همکاری بسیج جامعه پزشکی و معاونت بهداشتی دانشگاه لرستان اجرا و طی آن غربالگری سلامت ۱۲۰ کودک کار و خانواده‌های آنها انجام شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان یادآور شد : با همکاری آموزش و پرورش ۵۸ نفر از کودکان کار که از تحصیل باز مانده بودند به چرخه تحصیل بازگشتند.

وی افزود: پرداخت کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه معیشتی، برگزاری کارگاههای فنی و حرفه ای و ارائه آموزش به ۱۱۰نفر از مادران کودکان کار و رایزنی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اشتغال مادران کودکان کار از جمله اقدامات صورت گرفته در مورد کودکان کار است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close