اخبار بروجرد

بارش ۲۲ میلی‎متری باران در بروجرد/پائیز امسال پر بارش است

روزهای بروجرد- رئیس اداره هواشناسی بروجرد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ میلی‎متر باران در بروجرد باریده است.

بهروز یاراحمدی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بارندگی‎ها در این شهرستان از ۴۸ ساعت گذشته آغاز شد، اما اوج بارش‎ها از شب گذشته بود.

وی عنوان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته ۲۴ و طی شبانه‎روز گذشته ۲۲ میلی‎متر باران در بروجرد باریده است.

رئیس اداره هواشناسی بروجرد با اشاره به اینکه از ابتدای سال زراعی تاکنون ۲۷ میلی‎متر باران در این شهرستان باریده است، یادآور شد: سال زراعی گذشته تا پایان آبان ماه از بارش نزولات آسمانی بی‎بهره بودیم.

یاراحمدی میزان متوسط بارش بلندمدت را ۹ میلی‎متر خواند و افزود: با این تفاسیر میزان بارش‎ها در سال زراعی جاری بیش از مدت مشابه سال گذشته و میزان بلندمدت بوده است.

وی تاکید کرد: با این تفاسیر نوید سال پر بارشی را داریم و بارش‎های پائیزه امسال بالاتر از سال زراعی گذشته و حد نرمال خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی بروجرد کمینه و بیشینه دمای هوای امروز را ۱۲ و ۱۹ درجه سانتی‎گراد دانست و افزود: امروز وزش باد نسبتا شدیدی را داریم و در بعد از ظهر احتمالأ‌ شاهد  بارش پراکنده باران خواهیم بود.

یاراحمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سامانه توسعه هواشناسی به آدرس Tahak.irimo.ir تعبیه شده است که با تعیین نوع محصول کشاورزان پیش‎بینی‎های تخصصی وضعیت آب و هوا به صورت پیامک به آنان ارسال و توصیه‎هایی ارائه می‎شود.

وی در ادامه در توصیه به کشاورزان اظهار کرد: از فرصت باقی‎مانده برای برداشت محصولات خود استفاده کنید، همچنین نسبت به برداشت محصولاتی مانند چغندر قند و سیب‎زمینی اقدام شود.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close