اخبار بروجرد

یک کلیپ و منطق مخالفان برجام!!

روزهای بروجرد- در تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی زاهدان در اصفهان که علاءالدین بروجردی نیز حضور دارد یک نفر در مواجهه با وی این جنایت را نتیجه برجام می داند و بروجردی در پاسخ وی می گوید “فرافکنی نکنید برجام تصمیم نظام بود.”

این کلیپ بازتاب گسترده ای در بین مخالفان برجام از رسایی تا تندروهای بروجرد داشته است جدای از اینکه اصولا مراسم تشییع شهیدان را می شود قربانی اغراض سیاسی خود کرد یا نه نکته مهم تر این است که چطور این نوابغ سیاسی یک حمله تروریستی را به برجام ربط می دهند؟!

البته حتما در کنار وحشی گری تروریست ها قصوری هم صورت گرفته همانطور که در پیام رهبری هم بدان اشاره شده است. اما آیا به مصلحت است در سطح جامعه بدان پرداخته شود؟ یا باید دستگاه های امنیتی و ذی صلاح پیگیر آن قصور باشند؟

برجام تصمیم نظام است و اتفاقا علی رغم انتقاداتی که به جناب بروجردی وارد است اما در مورد دفاع از برجام عملکردش مبتنی بر منطق، مصلحت و حکمت بوده است.

بررسی رفتار سیاسی بروجردی نشان می دهد وی در موضوعات کلان سیاسی کاملا هماهنگ با خواسته نظام و حاکمیت رفتار می کند.

گذشت زمان نشان داد که برجام بهترین راه حل برای مساله هسته ای و دارای مزایای بسیاری برای کشور بوده است دقیقا به همین دلیل و مزایایی که برجام داشته است دشمنان و مخالفان ما همگی خواستار لغو آن هستند.

البته با اتفاقاتی که سال گذشته از مشهد و با تحریک مخالفان دولت صورت گرفت دشمنان را برای رسیدن به هدف شان یعنی لغو برجام جسورتر و متحدتر کرد و از آن تاریخ و با به هم خوردن جو روانی جامعه و فشارهای آمریکا و برخی کشورهای منطقه که البته با برخی تصمیمات اشتباه اقتصادی نیز همراه بود فشارهای اقتصادی بر مردم افزون شد.

در سطح جهان چه کسانی مخالف برجام هستند؟ آمریکا،اسرائیل، عربستان، امارات، بحرین. یعنی کشورهایی که ما بیشترین تنش و در برخی موارد تخاصم را با آنها داریم.

 و نکته آخر اینکه منتقدان برجام به شدت گرفتار تناقض و پارادوکس هستند چرا که اصولا توافقی به این مهمی بدون رضایت و چراغ سبز مقامات عالی رتبه نظام انجام نمی شود کما اینکه مذاکره با آمریکا چند ماهی پیش از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ و البته بدون دخالت دولت احمدی نژاد در عمان در حال انجام بود و می توان حدس زد که حتی اگر دولت دیگری بجز دولت روحانی هم بر سر کار بود با توجه به شرایط کشور و تصمیم نظام چنین توافقی صورت می گرفت هرچند در جزییات و ادبیات دیپلماسی قطعا شاهد تفاوت هایی بودیم.

در مورد FATF هم همین قصه جاری است اگر تصویب شود تصمیم نظام و اگر تصویب هم نشود آن هم تصمیم نظام است.

تگ ها

مقالات مشابه

2 thoughts on “یک کلیپ و منطق مخالفان برجام!!”

  1. بله اگر تصمیم نظام را قبول کنیم ‘ خطاهای فاحش در مباحث فنی را هم بایدقبول کنیم.
    بطور مثال مکانیسم ماشه، و نگرفتن تضمین لازم ….
    اینکه بگوئيم زورمان نرسید قابل قبول نیست.

    در اثر همین خطاهای راهبردی و محرز ثروت ایرانیان کمتر از نصف شد و واحتمال میرود بخاطر این اهمال و سهل انگاری شاید اتفاقات بزرگی بیفتد؛ چه کسی پاسخگو است؟.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close