اخبار بروجرد

یادواره شهید «عبدالرضا کوپال» در بروجرد برگزار شد

روزهای بروجرد- یادواره خلبانِ شهید «عبدالرضا کوپال» و شهدای پادگان مهندسی بروجرد در این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، یادواره خلبانِ شهید «عبدالرضا کوپال» و شهدای پادگان مهندسی بروجرد روز چهارشنبه سوم بهمن ماه همزمان با ایام فاطمیه، با حضور حجت‎الاسلام «سیدعلی حسینی» امام جمعه بروجرد، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده های معزز شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن دکتر زرین کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر بروجرد برگزار شد.

شهید«عبدالرضا کوپال» سال ۱۳۳۱ در شهرستان «اشترینان»  به دنیا آمد، دوران ابتدایی را در این شهر سپری کرد و برای ادامه تحصیل به شهر «بروجرد» رفت. با اتمام تحصیل دبیرستان در رشته خلبانی پذیرفته شد، در سال ۱۳۵۲ برای ادامه تحصیل به  کشور آمریکا  مهاجرت کرد بعد از ۲ سال از آمریکا بازگشت.

این شهید والامقام با شروع جنگ تحمیلی برای دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران،  در میادین نبرد حاضر شد.  با وجود اینکه شوق پرواز ابدی مجال ماندن طولانی در دنیا را از او گرفته بود و فقط  ۸۰ روز حضور پر افتخار را به عنوان یک خلبان رزمنده در کارنامه زندگی خود ثبت کرد و در همین ایام ۷۰ پرواز انجام داده بود.

شهید«عبدالرضا کوپال» در آخرین ماموریتی که به پایگاه برمی‎گردد در ناهارخوری مشغول صرف نهار است که یکی از دوستان خلبانش از او می‌خواهد که به جای او به ماموریت برود. ایشان که تازه صرف ناهار را شروع کرده بود،ناهار را رها می‌کند و بجای دوستش به مأموریت می‌رود و در درگیری هوایی در منطقه جنوب اهواز مورد اصابت موشک دشمن  قرار می‌گیرد و به سوی معبود پر می‌کشد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close